דגלים – תערוכת צילומים של ליאור זיו ז”ל תתקיים במרכז הקהילתי נווה ארזים

נכס דיגיטלי

התערוכה תיפתח ביום ה’ 16.4.2015 בשעה 19:30, במעמד ראש העיר – מר מוטי ששון ומנכ”לית רשת קהילה ופנאי גב’ ורדה לוי.

התערוכה תהיה פתוחה לקהל עד 7.5.2015, במרכז הקהילתי “נווה ארזים”, בין השעות 10:00-21:00′ בימים א’-ה, רח.ישעיהו 16,חולון פרטים בטל.03-5506772.

ליאור, שירת כצלם בדובר צה”ל, יצא בתחילת שירותו הצבאי לצלם טקסים. במשך הזמן נחשף לכל החטיבות לכל החיילים ולכל הווית האימונים בצבא. כשהגיע לאימוני סוף מסלול נאבק להוציא תמונות טובות ולא הצליח בעיקר בגלל כושר גופני לא מפותח.

הזמנה לתערוכת דגלים
הזמנה לתערוכת דגלים

בשביל להשיג תמונה טובה היה חייב לרוץ בקצב של הקרביים, לטפס על אותן גבעות, לקפוץ ואולי אפילו להשיג אותם כדי לצלם אותם חזיתית.ככל שיצא לאימונים הקרביים  נשבה בקסם שלהם,באחוות החברים,בתמיכה ההדדית,בחיבוק הגברי הזה שבסוף המסלול, בהנפת הדגל ובגאוות היחידה.ואז נרשם ליאור לחדר כושר והחל להתאמן.

מימי, אימו: “ליאור,כל חייל גולני עושה טירונות של גולני, אתה עשית את המסלול של גולני, של גבעתי, של אגוזושל נח”ל חרדי (כולל צילומים של תפילת שחרית ליד הנגמ”ש) רצת איתם,טיפסת איתם ואפילו נשאת את האלונקה בסוף המסלול ובכוחות אחרונים הגעת לסוף. הם הניפו את הדגל ואתה צילמת.

כשאני מסתכלת על התמונות עכשיו,אני רואה אותך מניף את הדגל,עשית זאת,סיימת עוד מסלול.תמיד ידעת להשיג את מה שרצית,את מה שהיה חשוב לך.”

בתאריך 20.4.2003 יצא ליאור לתעד את פעולת “פרשי הלילה” של פלחה”ן גבעתי. רק השם של הפעולה והיחידה הסגולה הזאת הציתו בו אש, ליאור נלחם לצאת לפעולה הזאת, מבצע של איתור מנהרות ואמצעי לחימה. הפעם זה היה ב”שטח” האמיתי,בעזה.

בסוף המסלול הזה של אותו לילה חזר עטוף בדגל.

בתערוכה יוצגו לראשונה צילומי דגלים מכל המסלולים והטקסים אותם תיעד ליאור במהלך שנת שירותו בדובר צה”ל.

* דגל יחידה הוא דגל ייחודי ליחידה צבאית מסוימת. השימוש בדגל זה נעשה לראשונה, ככל הנראה, במצרים העתיקה כשתפקידו היה לרכז את היחידה סביב הדגל בשדה הקרב,לאיתות ולסימון.כיום בצבאות רבים מונהגת המסורת של דגלי יחידות והוא מהווה סמל חשוב ביותר ומשמש ליצירת מוקד הזדהות וגאווה בקרב אלה המניפים אותו,לדגלים אלו יש מקום של כבוד במורשת ומסורת היחידה.

האתר לזכרו: www.liorziv.co.il

נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support