תגובת עיריית חולון לעניין מנוף בגני ילדים ומניעת כניסת תושבים למועצת העיר

נכס דיגיטלי

אמש (8-7-15) פורסם באתר פוסט (קליק לקריאה) בנושא מחאת הורים כנג מנוף החג מעל ראשי ילדיהם במתחם הגים אריאל שרון בעיר וכן סירוב להכנסת תושבים אשר באו למחות הן בעניין המנוף והן בעניין מחירי הקייטנות. היום הגיעה תגובת העירייה בנושא והינה היא לפניכם.

להלן התגובה לעניין המנוף:

מנהל המחלקה לפיקוח על הבנייה, אינג’ אריאל קמרט, נפגש אתמול במשרדו עם נציגות ההורים (שתי אימהות) והבהיר שוב, כי המנוף הוקם באישור משרד העבודה והעביר להן עותקים מהאישורים. כמו כן, בידי העירייה אישור יציבות למנוף ואישור קונסטרוקטור בנושא זליגת חול מהגן.

האימהות התלוננו על מיקום המנוף, על חדירת המנוף לגן, על נשיאת משאות מעל הגן ועל ההגנות (גגונים) שתוכננו וקיבלו הסבר מפורט על כל נושא ונושא.

לאחר מכן נערכה פגישה משותפת עם האימהות והגננות בגן עצמו ומנהל המחלקה הסביר שוב מה העירייה יכולה לעשות ומה לא ולגבי המנוף עצמו – מה מותר ומה אסור ומה עפ”י החוק ייחשב לעבירה. בנוסף, ניתן הסבר מה ייעשה לגבי הגגונים ומדוע רצוי שיאפשרו לקבלן לבצע כבר את העבודות.

אינג’ קמרט התחייב לנציגות ההורים, כי הגגונים יותקנו בנוכחות מאבטח מטעם העירייה וכי בקשת האימהות –  שבזמן יציאת הילדים לחצר לא תתבצע עבודת הקבלן על הגגונים – תיבדק מול הקבלן. גם בקשת האימהות, שביום שישי הקרוב המנוף לא יעבוד בגלל מסיבת סיום בחצר – תיבדק מול הקבלן – למרות שאין ביכולת העירייה לחייבו. לאחר המפגש שוחח אינג’ קמרט עם הקבלן לעניין פעולת המנוף וריענן  בפניו שוב את ההנחיות בדבר השימוש במנוף.

לבקשת האימהות, תיבדק האפשרות שהעירייה תבצע ביקורת פתע יזומה במנוף לבדיקת הגובלים.

לסיכום, דאגתם של ההורים ברורה והעירייה מבינה לליבם. גם לעובדי העירייה והקבלנים העובדים בשירותה יש ילדים ואיש לא מעלה על דעתו לבצע עבודה כלשהי שתסכן ילדים או כל אדם אחר.

מצ”ב האישורים אשר הועברו אתמול גם לנציגות הורים מגן שיבולת וחיטה בפגישה אצל מנהל המחלקה:

  • 1. תסקיר המאשר את בדיקת המנוף/עגורן כולל מגבילי גזרה ממהנדס בודק מוסמך מטעם משרד העבודה – ראו סעיף 5.1. לצפייה בקובץ האישורים (PDF) לחצו כאן.
  • 2. אישור ליציבות רצפת חצר גן הילדים ובית הספר.
  • 3. אישור מהנדס ליציבות ביסוס המנוף.
  • 4. בענין הקירוי בחצר הגן – הורי הילדים הפסיקו בשבוע שעבר את עבודת הקבלן בטענה לחשש לביטחון הילדים בגלל הפועלים הערבים.

בהנחית ראש העיר הועברה בקשה לתאם מועד להצבת מאבטח בתקופת העבודות בחצר. המהנדס של הקבלן נתנאל כבר ביקש לתאם מועד לבצע את העבודות  ואכן תתואם ההגעה של המאבטח למשך ימי העבודות שייקבעו. סוכם אתו שבשעות שהילדים משחקים בחצר הגן למשך כשעה וחצי עבודתם תופסק.

תגובת עיריית חולון בעניין ישיבת המועצה:

דיוני ישיבות המועצה הן אכן פומביות ופתוחות לציבור ולאור זאת, לא משנה אם היתה הודעה מראש על כוונה להגיע או לא. זו הסיבה, בין היתר, שעיתונאים מוזמנים להשתתף בישיבות אלה על מנת שיוכלו לדווח עליהן ושכל ישיבות מועצת העיר משודרות בזמן אמת באינטרנט דרך האתר העירוני.

מאחר שאולם מועצת העיר מוגבל בתכולתו, ובישיבה האחרונה הוא היה מלא במיוחד בשל ריבוי הנושאים על סדר היום שהצריכו נוכחות של נציגי החברות העירוניות, פחת מספר המקומות הפנויים לקהל השומע. לכן, לאחר שנכנסו לישיבה כ-12-10 תושבים ונתמלאו כל מקומות הישיבה באולם המועצה, נעצרה כניסת השומעים לאולם מחוסר מקום. בשולי הדברים, יש לציין, כי כל ישיבות המועצה מוקלטות ומתומללות והתמלול מועלה בשלב מאוחר יותר לאתר האינטרנט העירוני. ריבוי נוכחים או רעשי רקע באולם המועצה מקשים על ההקלטה ולאחר מכן על תמלול הישיבה, אשר אליו מחוייבת העירייה עפ”י החוק.

נכס דיגיטלי

2 תגובות על “תגובת עיריית חולון לעניין מנוף בגני ילדים ומניעת כניסת תושבים למועצת העיר

  1. כמה כייף לתרץ תירוצים לתושבים
    יכלו לדאוג לעוד כיסאות באולם
    ואיך העדר המקומות באולם הישיבות של מועצת העירייה מסביר את נוכחותן של 5 (חמש!!!) ניידות משטרה מחוץ לבניין העירייה ועוד ניידת פיקוח עירוני אחת???

    דיבורים כמו כן ואין מה לאכול…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support