מבקר המדינה בדו”ח חריף נגד עיריית חולון – מכרזים תפורים ומשכורות פסולות

נכס דיגיטלי

אמש (21.11.17) פרסם מבקר המדינה דו”ח חריף כנגד עיריית חולון, המצביע בין היתר על מכרזים תפורים בעשרות מיליונים, מסכורות אסורות, וכן תשלומים שאינם כדין. גורמים בעיריית חולון טוענים כי הטעויות נעשו בתום לב, וזאת על אף הנתונים המצביעים על התנהלות לא תקינה וקשיי אמינות חמורים.

בין היתר מצביע הדו”ח על מימון נסיכות של מנכ”לית העירייה היוצאת – חנה הרצמן, אשר עירבבה נסיעות אישיות עם נסיעות במסגרת העבודה. מסתמנת מגמה כי הרצמן תשיב כספים לקופה הציבורית בגין נסיעות אלו.

עוד מצביע המבקר כנגד עיריית חולון על קבלת יועצת משפטית לעבודה ללא עמידה בתנאי סף. לדברי המבקר “עולות תהיות קשות באשר למידת מהימנותה של תשובת העירייה, ולהתנהלותה”, זאת לאחר שסמנכ”ל העירייה וכן מבקר הפנים הודרו מן הישיבות ומהליך בחירת היועצת.

ועוד במישור המשפטי – מציג המבקר מקרים בהם לא נבדקו אופציות נוספות בטרם התקשרויות של ספקי חוץ  מול העיריים, כגון: יועצים משפטיים, יזמום חדשנות בחינוך, מוצרים טכנולוגיים, ועוד.

והדובדבן שבקצפת – הדו”ח אף מעלה תהיות חמורות לגבי 2 מכרזים תפורים בסך עשרות מיליונים עבור ייעוץ ארגוני בתאגיד עירוני, וכן בפרוייקט כיכר העיר בחולון, עפ”י דברי המבקר: “העירייה פנתה לקבל הצעות ממשרדים לניהול פרויקטים, לאחר שכמה ימים קודם לכן, בפגישה אצל המנכ”לית, כבר אושרה העסקתו של משרד מסוים כמנהל הפרויקט”.

“התקשרויות עיריית חולון שנבחנו בדו”ח זה מאופיינות בפגיעה בסדרי מינהל תקין ובעיקרון השוויון”

כך קובע  לסיכום מבקר המדינה, אשר מפנה אצבע מאשימה כלפי עיריית חולון וקודקודיה, אלו כאמור… טוענים שטעויות אלו (שעלו למשלם המיסים עשרות מיליונים עפ”י הדוח) נעשו בתום לב.

מבקר המדינה בדו"ח חריף נגד עיריית חולון - מכרזים תפורים ומשכורות אסורות
מבקר המדינה בדו”ח חריף נגד עיריית חולון – מכרזים תפורים ומשכורות אסורות

ליאורה פור, פעילה חברתית מוכרת בעיר, ויו”ר המשמר החברתי חולון, אמרה לנו את הדברים הבאים בעקפות פרסום הדו”ח: “חנה הרצמן אומנם מוזכרת רבות אבל היא לא הפוקוס נכון לעכשיו והיא כבר לא פה. אנחנו מטפלים בהשבת הכספים שלה מול הגורמים במשרד האוצר, משרד הפנים והיחידה לחיוב אישי.

הפוקוס שלנו צריך להיות על מי שאיפשר לחנה הרצמן לכהן במשרות מקבילות ללא אישור מועצת העיר ובניגוד לנהלים. הפוקוס הוא ראש עירית חולון מוטי ששון!

דו”ח זה הינו השני בו אנו חברי המשמר החברתי חולון נוטלים חלק והוכחנו שוב שההתנהלות של הנהלת העיריה בעייתית בלשון המעטה ושהמנכ”לית עשתה בכספי הציבור כבתוך שלה, בידיעתו ובאישורו של ראש העיריה. וגם אם לא נעשו הדברים בידיעתו ובאישורו אז מצב הדברים חמור כפליים! בנוסף דו”ח מבקר המדינה מכיל נושאים חמורים לא פחות של זיוף פרוטוקול והעסקת עורכי דין ללא מכרז. חברי המשמר החברתי חולון רואים בראש העיריה אשם לכל ההתנהלות הבלתי תקינה הזו.”

 

נכס דיגיטלי

One thought on “מבקר המדינה בדו”ח חריף נגד עיריית חולון – מכרזים תפורים ומשכורות פסולות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support