מאות תושבי חולון חגגו במשך שבוע ימים את החג

נכס דיגיטלי

חגיגות ט”ו בשבט בעיר חולון התקיימו השנה לאורך שבוע שלם, אשר כללו עשרה סדרי ט”ו בשבט ייחודיים לקהלי יעד מגוונים כמו: ילדי הגנים הוריהם, גמלאים, צוותי חינוך ואף סדר מותאם למשפחות עולים הכולל תרגום לשפתם. המיזם של חיבורים חולון בשיתוף המרכזים הקהילתיים בעיר, נוצר כדי להאדיר ולחזק את הקשר בין הקהילות השונות בעיר.

תופעה ייחודית זו, של חגיגת סדרי ט”ו בשבט מסורתיים, קיימת זמן מה. אולם, השנה נראה כי נצפתה עליה משמעותית בדרישה לקיום אירועי החג ברחבי העיר. ממשתפות סדר ט”ו בשבט, תושבת חולון, מספרת: “שברתי את הראש איך אפשר ללמד את הילדים שלי על ט”ו בשבט כי לא ידעתי הרבה עליו, מעבר לנטיעות ולאכילת פירות יבשים.

בשבוע האחרון התקיימו מספר סדרי ט”ו בשבט מעוררי השראה; אחד, התקיים במרכז הקהילתי וולפסון שבעיר, וכלל לימוד סדר ט”ו בשבט לצוות החינוכי של צהרוני בתי הספר וסדר אינטימי בשיתוף התושבים והצוות המקצועי של המרכז. שני, התקיים במרכז הקהילתי “נאות רחל” וכלל תכנים המותאמים להורים וילדיהם. השלישי התקיים בתאריך 7.2 אשר הוקדש כולו לנשים מעל גילאי השישים – כ-100 גמלאיות הגיעו לחגוג את ט”ו בשבט.

מספרת אחת משתתפות הסדר: “דרך הסדר שעשינו במרכז הקהילתי, למדתי כל כך הרבה וגיליתי עולם חדש ומופלא של החג המקסים הזה. כן ירבו יוזמות שכאלה”.

בסדר עצמו המשתתפים למדים על גלגולו ההיסטורי של החג, על ההקבלה בין עונות השנה לנפשו של האדם וכן על הקשר ההדוק שבין הטבע לאדם.אולם, רבות סיפרו התושבים, כי מעבר להזדמנות הנדירה ללמוד על החג ועל מנהגיו, סדרי ט”ו בשבט בעיר יוצרים הזדמנות אדירה לבנייה וחיזוק הקשרים הקהילתיים שבעיר.

למען הגיל הרך התקיימו חגיגות ט”ו בשבט נפלאות: בתאריך 7.2 למשל התקיים הסדר במרכז הקהילתי נאות רחל. כמאתיים תושבים מגלמאים ועד טף הגיעו לחגיגה. כמו כן, במשך שבוע החגיגות התקיימו סדרי ט”ו בשבט ברחבי כלל צהרוני הגנים בעיר.

פעילויות ט”ו בשבט מתקיימות במסגרת התוכנית “חיבורים חולון” של רשת קהילה ופנאי, הפועלת תחת עיריית חולון וחברה ברשת קהילות ניצנים הארצית. מטרתה לייצר קהילה מקומית משגשגת על בסיס התרבות היהודית-ישראלית.

נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support