ראיון אישי עם מיקאל בוזגלו – המועמד לראשות העיר חולון

נכס דיגיטלי

את מיקאל בוזגלו אנו פוגשים בעיצומן של ההכנות האחרונות לקראת פתיחת מטה הבחירות שלו ברחוב ההסתדרות. כאשר ברקע פעילים תולים שלטים, מרימים טלפונים ומארגנים את האנשים בשטח, לקחנו אותו לראיון 1X1 על העיר ועל הבחירות הקרובות. ניכר כי מיקאל איש שטח נמרץ שיודע להזיז ולדחוף דברים. כל מה שרציתם לדעת על המועמד מיקאל בוזגלו…


מיקאל בוזגלו – ספר קצת על עצמך?

מיקאל בוזגלו, בן 39, נשוי לדנה, ואב לנועה (12), רן (11) ואמה (9.5). נולדתי בישראל יליד חולון, גדלתי בקרית שרת, למדתי בביה”ס זלמן ארן ביסודי ולאחר מכן עם סיום כיתה ח’ עברתי למגמת תיירות בסירקין. במשך 5 שנים פועל בהתנדבות מלאה ומקדם נושאים חברתיים למען כלל התושבים. בעברי עבדתי עבור חברות הייטק בפרוייקטים רחבי היקף בהטמעת מערכות מידע, חלקם לא ניתן לדבר עליהם, עבדתי עבור משרד הבטחון לתקופה של כנשתיים. עבדתי עבור חברה קנדית (טלקוסל) הנותנת פתרונות בתחום המובייל, טלויזיה ותכנים עבור עשרות מליוני תושבים.

יש בבעלותי עסק של מוצרי פרסום בשם “נועלה יבוא והפצה”, מלבד מוצרי הפרסום – יצור מוצרים ייחודיים עבור כוחות הבטחון. שותף בחברת הפקות (כרגע בשל הריצה לראשות העיר הקפאתי את הפעילות בחברות). ושותף בחברת HASHWARE הקשורה בעולם המטבעות הדיגיטליים.

את שירותי הצבאי התחלתי כלוחם ביחידת שמשון, לאחר מכן בעקבות פציעה נשרתי משירות קרבי והפכתי להיות לוחם אש תעופתי בבסיס חיל האוויר תל נוף. נכון להיום את שירותי המילואים שלי אני עושה בתחנת המילואים בחולון.

מיקאל בוזגלו במהלך שירותו הצבאי. צילום: פרטי
מיקאל בוזגלו במהלך שירותו הצבאי. צילום: פרטי

למה החלטת להתמודד לראשות העיר?

בתחילה, כמי שמכיר ועוקב אחר הפעילות רבת השנים שלנו למען הקהילה, יכול לראות כמה אכפת לי מעתידה של העיר. עד לפני מספר חודשים לא התכוונתי להתמודד לראשות העירייה, יחד עם זאת, לאחר שראיתי את המתמודדים שרצים לראשות העירייה, הבנתי בצורה הברורה ביותר שאני מחוייב למען התושבים, לעשות את כל מה שאני יכול, על מנת להציל את העיר חולון.

ממה להציל? ראשית, מוטי ששון, כפי שאמרתי ואני אמשיך לומר – עשה רבות למען העיר חולון, ואף אחד לא יקח לו את זה. יחד עם זאת, בשנים האחרונות, חולון נמצאת בהידרדרות תהומית, הן בחינוך, שירדנו ממקום גבוה אל אחד המקומות האחרונים, הן בנושא הניקיון, שאנחנו יכולים לראות את אוזלת ידה של העירייה, בחוסר ניקיון עבור התושבים, פחים בחוץ, רחובות מלוכלכים, מחסור בעובדי תברואה. ולדוגמה: מה שמחזק את העשייה שלנו בנושא הניקיון: היום התפרסם סקר ארצי, של ידיעות אחרונות, שבו מציג את חולון מאחת הערים המלוכלכות ביותר. ולאור כך שראיתי את רשימת המתומודדים, החלטתי שאעשה את הכל על מנת להוביל את חולון לעתיד טוב יותר.


בשורה אחת, מה לדעתך טעון שיפור בעיר, ומה אתה מתכוון לעשות בנושא?

חינוך – הכל מתחיל בחינוך, שינוי סדרי עדיפויות, והעברת תקציבים נוספים לחינוך, הסעות עבור ילדי החינוך המיוחד, ללא התניה של רדיוס או כל הגבלה אחרת. פתיחת בתי הספר בכל יום מלבד שישי בין השעות 15:00-20:00 לצורך לימודי ליבה ושיעורי בית בחינם, מכיתות א-יב. בחולון אין את תוכנית פר”ח, סטודנטים שמבקשים מלגות, אחד התנאים יהיה להעביר שיעורים בבתי הספר, עבור הילדים שלנו, בנוסף, נרתום את האוכלוסיה המכובדת והמשכילה של הגיל השלישי, שיש להם ידע רב בתחומים שונים ומגוונים, והם אלו שיעזרו לאותם סטודנטים.

רוווחה – המצב בתחום הרווחה מהיכרות אישית שלי של השטח במשך שנים, הוא במצב רע מאוד. חשוב לי להדגיש ולהבהיר שעובדי הרווחה עושים עבודת קודש למען התושבים, יחד עם זאת, בעקבות מחסור בכח אדם, בעקבות מחסור בהתווית מדיניות, בנושא רווחה למען תושבי חולון, אנו רואים לא מעט קשישים שרעבים ללחם, אנו רואים לא מעט תושבים שדירותיהם נשרפו ואין להם פתרון אמיתי מטעם הרווחה. אני מתכוון להקצות משאבים למחלקת הרווחה, מתכוון להקים מקום מטעם העירייה שבו יהיו מקפיאים, מקררים, עמדות בישול, שטחי אחסנה למזון, למען מעוטי יכולית – כי עניי עירך קודמים לכל! תוך דגש לליווי אותן משפחת שיצאו ממעגל העוני ולא ישענו על קבלת תרומות.

עובדי עירייה ועובדי קבלן – מכנים אותם בשמות מגדר (האנשים השקופים, עובדי קבלן, שוק עבדים), עובדי קבלן משתכרים בשכר זעום ללא תנאים נאותים, הם חלק מהתנהלות של שוק עבדים, וצר לי שכך אני מתבטא. אני לא מאמין בשוק עבדים ולא בשיטה הנפוצה של עובדי קבלן. מבחינתי אין איפה ואיפה בין עובדים, כל עובד הוא הטופ של הטופ, ויש לדאוג לתנאים הטובים ביותר עבור העובדים. עובד שמתוגמל כראוי, עובד שמגיע מחויך לעבודה, עובד שמגיע עם תשוקה לעבוד – הוא עובד שהתפוקה שלו הרבה יותר טובה, והמרוויח העיקרי הוא התושב שמקבל שירות אדיב ומקצועי.

מערך תברואה וסביבה – כידוע, כמי שמטפל, מסייר בלילות, בבקרים ובכל זמן נתון, רואה את המצב הירוד של הניקיון בעירנו חולון. לצערי הרב, מחלקת התבראוה של חולון, נמצאת בתהליך גסיסה מתקדם. מבדיקות שעשיתי בעיריות ת”א וגבעתיים, החלטתי לאמץ שיטה וגישה שונה. ראשית, אני לעולם לא אחפש את המכרז הזול, אחפש את המכרז שיתן מענה מוחלט, שהעיר של תהיה נקיה 24\7. לדוגמה היום ניתן לראות את מנקי הרחובות ואת חוסר היעילות של ניקוי רחובות מרכזיים ע”י מטאטא ויאה. אנו נכניס כלים טכנולוגיים אפקטיביים הרבה יותר ומוכרחים שידאגו לנקות את המדרכות, את הרחובות, ושטיפת הכבישים, כמו שקורה בחו”ל.

מיקאל בוזגלו בפגישה עם ראש עיריית ת"א רון חולדאי. צילום: פרטי
מיקאל בוזגלו בפגישה עם ראש עיריית ת”א רון חולדאי. צילום: פרטי

מנהלת שכונות – כבר בשנת 2015 הבנתי את הצורך האמיתי של מנהלת שכונות, בחולון 27 שכונות, האינטרס שלנו הוא שבכל שכונה תהיה מנהלת שכונות, מנהלות אלו יהוו מבחינתנו שלוחות נוספות של העירייה באותן שכונות. עבורנו זהו דבר שהוא מחוייב מכורך המציאות. אני רואה בזה כח עזר אדיר, כי נציגי השכונות הם אלו שירכזו את כל הבעיות והבקשות באותה שכונה. לזה קוראים שיתוף הציבור. והוא מבחינתי אותם נבחרים שהם העיניים שלנו והמשגיחים בשטח לכל הבעיות באותה שכונה. הקמת מנהלת זו תשפר את איכות חיי התושבים באותה שכונה ללא היכר.

תשתיות – נכון לעכשיו אגף התשתיות ממונה על הטיפול בנושאים הבאים: ביצוע תכנון מפורט, הכנה למכרזים, שיקום והקמת פרוייקטים של פיתוח ברחבי העיר, תיאום עבודות תשתית עם הגורמים במנהל, בחינה ותיאום מקצועי לעבודות תשתית, של גורמי חוץ ופנים עירוניים בשטח העיר. כמי שמסתובב בשטח שנים, אני מבחין במצבים רבים שבהם אין פיקוח מאסיבי מטעם העירייה על אותם קבלני ביצוע של עבודות, במרבית המקרים אנו רואים בין 2-4 עובדים בממוצע, לא סביב השעון, בלא מעט מקרים אנו רואים שלא היה פיקוח מטעם העירייה, וזה בא לידי ביטוי למשל במספר שלטים המוצבים שאין שום קשר ביניהם.

למשל רחוב קרן היסוד, עבודה שהיתה אמורה להערך חודש ימים, נמשכת כבר 11 חודשים. לו היה תכנון, לו הקבלן היה נקנס – הדברים היו נראים אחרת.

תחבורה ופתרונות חניה – בחולון כל היציאות מן העיר פקוקות, בחולון בשנים האחרונות בעקבות ריבוי הבניה הרוויה, נוצרה מצוקת חניה אדירה לנו התושבים, אנו מוצאים את עצמנו מסתובבים למעלה מעשרים דקות למצוא חניה ליד אזור המגורים. הפתרון הוא כלל מערכתי, ראשית הפיכת חולון לכחול לבן, כאשר תושבי חולון מחנים בחינם, תושב חוץ ישלם כסף, בדיוק כמו שאני תושב חולון משלם עבור חניה בערים אחרות.

בנושא הפקקים, בהרצליה הרימו מסוקים לאוויר, שכרו צוותים שמיפו את צורת ההתנהגות והפקקים במשך חודש שלם, לאחר ניתוח הממצאים העגומים, עיריית הרצליה פתרה את הבעיות, ובכך הפחיתה את הפקקים. ע”י הרחבת נתיבים בשעות מסויימות, ועוד. ובנוסף, חובה לדאוג למוניות שירות ברחבי העיר.

בטחון – כמתנדב במשטרת ישראל (מרחב איילון) 20 שנה, יצא לי להיות באירועים רבים, נושא של תאונות דרכים, אלימות במשפחה, אירועי אלימות, אירועי ירי, ועוד. תחושת הבטחון היום בחולון אינה גבוהה. בנוסף חולון מככבת בשלילה בתאונות הדרכים. לצורך כך החלטתי לגייס את רפ”ק (בדימוס) דני פרץ, איש משטרה ותיק, ולשעבר ראש לשכת תנועה במרחב איילון, שבין תפקידיו הציבוריים בשטרה, כיהן כקצין חבלה במרחב איילון, כראש משרד סיור תחנת חולון, וכראש ענף תנועה במרחב איילון. יש לעבות את נושא המתנדבים במשמר האזרחי, ולהחזיר את גאוות היחידה שנעלמה. יש להציב מצלמות במרחב הציבורי, שעצם הצבתן תגרום למספר דברים: הרתעה, הגברת תחושת הבטחון, וטיפול מיידי באירועים שמתרחשים בזמן אמת.

מיקאל בוזגלו בעיצומה של פעילות משטרתית. צילום: פרטי
מיקאל בוזגלו בעיצומה של פעילות משטרתית. צילום: פרטי

צעירים – חולון אמנם נקראת עיר הילדים, אך בתור אב לשלושה ילדים, חולון היא לא עיר הילדים. כמיתוג הסיסמה הזאת הצליחה יפה מאוד, אבל בעיר שמכנה את עצמה “עיר הילדים”, ומתהדרת בעשרות גני סיפור – אין נדנדה אחת לילדים על כסא גלגלים ברחבי הגינות. יש לי 3 ילדים, בימי החופש האטרקציות היחידות שהיו להם, זה או להיות בלה-פארק או בגינת אריאל שרון, או הדלי קרים או בלה-גופרה. אז נכון שהיו אירועי קיץ, אך יחד עם זאת, כמי ששומע את הילדים, לילדים אין תעסוקה על בסיסי יומי.

לגבי הצעירים, בשנים האחרונות הוקם לה-פראק ומתחם עזריאלי, יוזמה ברוכה השהניעה צעירים לפאבים איכותיים כגון: האוטו בר, האוסקר וויילד, ובכלל מתחם בילוי חביב עבור הצעירים. יחד עם זאת ניתן להקים וליצור פעילויות רבות ביותר עבור צעירים אלו. דבר שלא קורה היום. ואותן צעירים מוצאים עצמם יוצאים לת”א ולראשל”צ.

הגיל השלישי – חולון, כמי שטענת שהיא דואגת לגיל השלישי, יש כ-15 מועדוני קשישים, ברמת גן לעומת זאת יש למעלה מחמישים. אנו מחוייבים לגיל השלישי, ובתור ראש עירייה אני אתווה מדיניות ברורה ביותר שלא משתמעת לשתי פנים, שעבור הגיל השלישי, כל מתקן של העירייה יהיה בעלות של 10 ש”ח.


הרבה תושבים אומרים שאין לך ניסיון, איך אתה מתיימר להיות ראש העיר?

שאלה מצויינת, אני אענה עליה באהבה גדולה. בעצם השאלה שנשאלת אומרים “איך אתה יודע לנהל עיר?”. אני אסביר: זה נוראש פשוט, ראש עירייה מביא אג’נדה (סדר יום). יחד איתי יעבדו אנשי מקצוע רבים, כל אחד בא על ניסיון וידע מקצועי בתחומו. ראה האנשים שהצטרפו לרשימה: אילן קומה ממנהל החינוך, מי שהיה ראש אגף ארגון ובקרה בעיריית חולון, דני פרץ (רפ”ק בדימוס), עמוס ירושלמי חבר המועצה הותיק, עו”ד ניסן זכריה, מהמשמר החברתי, ועוד רבים וטובים אחרים.

לראש העירייה, מעבר לזה שהוא מתווה את האג’נדה, יש לו מנכ”ל, סמנכלים, מנהלי אגפים, ועובדים בשטח, הם אלו שיבצעו את כל המשימות וישרתו את התושבים. לגבי מועצה, במשך שנים נכחתי בישיבות המועצה, בלילות למדתי את הנושאים, קראתי את התקציבים, וכמי שחי בשטח, יודע מבין, מקשיב ורואה את הבעיות – בעיות שאנו מעלית גם נפתרות. למשל: גינת השומרונים שבזכותנו עברה שיפוץ מאסיבי, רחוב קרן היסוד שהחלו לשפץ אותו, כיכר ויצמן, נושא הפחים שדיברנו עליו במשך שנים ועכשיו ניתן לראות כי יש פחים ברחובות. זה רק בזכות העשייה בשטח, והפצת השידורים במדיה החברתית.

ההבדל היחידי ביני לבין חברי מועצה שכיהנו, זה שחבר מועצה מגיש שאילתות, ושחבר מועצה יכול להצביע. ודווקא לגבי אותו ניסיון, אני, מיקאל בוזגלו, כתושב במשך שנים ההזתי דברים שאף חבר מועצה לא עשה.


לאחרונה נפוצו שמועות ששיפצת את הרקורד שלך, ואף העתקת דברים ממתמודדים אחרים. מה יש לך להגיד בנושא?

מה שיש לי לומר בנושא אלו דברים ממש פשוטים, אני לא כועס על אותם אנשים, אני בסך הכל מבין שמדובר על רמות תודעה. אצלי באתר לא התיימרתי לומר לעולם שיש לי תואר, כי אין לי תואר. לאחר מספר קורסים באונ’ הפתוחה הגעתי למסקנה שאני צריך לשנות כיוון, וצורת הלמידה באוניברסיטה לא מתאימה לאדם שאני. יתרה מזאת, הפיצו תחקיר בבלוג שאותו יצר אדם אנונימי. ואלו השאלות שצריכות להישאל: מדוע הוא לא מזדהה? אני מזמין אותו לעימות. הוגשת תלונה במשטרה ביחידת הסייבר, צר לי שאנשים מכפישים ומנסים לעשות הכל על מנת לפגוע.


במידה ונבחרת, התיישבת על הכסא ברחוב ויצמן, מה הדבר הראשון שאתה עושה?

הדבר הראשון, מנקה את המקום אנרגטית. לוקח את כל עובדי העירייה ומסביר להם שתם עידן ומתחיל עידן חדש בחולון. שבו אני כראש עירייה וכל האנשים שיעבדו איתי, ישקיעו בעובדים, שהם ההון האנושי החשוב ביותר, כי הם אלו שצריכים לשרת את התושב.


במידה ותיבחר, כיצד אתה רואה את חולון בעוד 5 שנים מהיום, לאחר קדנציה שלך?

אני רואה את חולון, צעירה יותר, מודרנית יותר, נקיה יותר, מכילה זוגות צעירים שכן יוכלו לרכוש דירות של 2-2.5 חדרים, אני רואה את חולון כעיר חכמה, ואני רואה התחדשות רבה ברחבי העיר.

מיקאל בוזגלו בשיחה עם תושבים. צילום: פרטי
מיקאל בוזגלו בשיחה עם תושבים. צילום: פרטי

קצת עליך – איך נראה סדר יום ממוצע שלך?

לפני הבחירות, קם בחמש וחצי-שש בבוקר, מצחצח שיניים , שוטף פנים, מניח תפילין, שותה את הקפה של הבוקר ועובר על כל המיילים. לאחר מכן שגרה יומית של עבודה מול לקוחות. ובין העבודה מציאת הזמן לטיפול בבעיות בחולון. דבר שאני עושה שנים למען התושבים.

בתקופה האחרונה סדר יומי קצת התשנה בעקבות ההתמודודות לראשות העירייה, קבלת ההחלטה כבדת המשקל להתמודד לראשות העירייה, מצריכה הבנה ויכולות נפשיות אדירות, ותשוקה עזה להחיל את המסע המדהים הזה.

העבודה היא אינטנסיבית ובכמה מישורים: טיפול באירועים בשוטף בחולון, כמו חלוקת סלי מזון, טיפול בדירות שנשרפו, או בכל בעיה שצצה אצל אנשים. קיום חוגי בית, העברת המסר של האני מאמין שלי ומה אני חושב שחולון ראויה לה. אני עובד כמעט כל יום עד ארבע לפנות בוקר, ומתעורר בשבע.

איך נראות השבתות שלך?

אני מאוד משתדל בשבתות שלי להינות מזמן איכות עם הילדים והאישה. וגם לבקר את ההורים.

מקום שאתה אוהב בחולון?

גבעת חולון בשכונת מולדת, אני אוהב את המקום הזה כי הוא מזכיר לי את הילדות. כשהיינו ילדים בגילאי 8 דאגנו לטייל בחולות ולהינות באמת מטבע עוצר נשימה. כשאני הולך במקום הזה ומסתכל על השקיעה, אני מתבודד עם עצמי. והמקום הזה, השקט והשלווה שיש שם ממלאים אותי באנרגיה.


לסיום, משהו שהיית רוצה להגיד לגולשים שלנו?

ואהבת לרעך כמוך. תהיו אנשים טובים, אדיבים, נחמדים, תהנו מהדרך, ותמיד תעשו טוב. ואני מאחל לכם את כל מה שאני מאחל לעצמי. וחשוב מאוד למען עתיד העיר שלנו, למען עתידכם ולמען עתיד הילדים שלנו, שהשנה ב-30 באוקטובר – לכו והצביעו.

ובהזדמנות זו אני מאחל לכלל המתמודדים חג שמח ושנה טובה.

נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support