ראיון אישי עם מורן ישראל – המתמודד לראשות העיר חולון

נכס דיגיטלי

את מורן ישראל – יו”ר צעירים חולון, הצעיר שמבין המועמדים (34), אנו פוגשים לקפה בתיאטרון חולון המחודש כדי לדסקס קצת על עתידה של העיר, על השקפותיו, וגם קצת על החיים האישיים. ישראל, על אף היותו מועמד צעיר, הינו בעל רקורד של למעלה מעשור בעשייה ציבורית. איש החינוך שבו ניכר במורן ישראל, אדם שאוהב לקרוא מידע, להרחיב אופקים, להעמיק, לצאת לשטח, ולתכנן. ישראל סוחף אחריו רבים מצעירי העיר, שנמצאת כיום במגמת התחדשות לאחר שנים של קיפאון. ישראל נולד וגדל בעיר, וכעת מאמין כי על הדור הצעיר לקחת את המושכות ולקחת את העיר קדימה. לקחנו אותו לראיון אישי…


ספר לנו כמה פרטים על עצמך

בן 34, נשוי טרי ללילך, אהבת חיי, דור רביעי בחולון, נולדתי וגדלתי בשכונת תל גיבורים וחי שם עד היום.

בצבא הייתי קצין, בתפקיד האחרון שלי פיקדתי על הפנימינה של חיל החימוש, עדיין עושה שירות מילואים פעיל, מפקד על יחידת בית החולים וולפסון בשעת חירום.

בוגר תואר שני במדעי המדינה – בתוכנית למנהיגות ציבורית ופוליטית באונ’ תל אביב. ניהלתי את תוכנית הסייבר הלאומית בבתי הספר, הייתי יועץ פרלמנטרי בכנסת ה-18. חבר מועצת העיר ב-5 השנים האחרונות, יו”ר ועדת קליטה. חבר ועדת כספים וחבר ועדת חינוך. הייתי גם חבר ועדת הכספים של הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית.

למה החלטת להתמודד על ראשות העיר?

אני חבר מועצת העיר בחמש השנים האחרונות, אין ישיבת מועצת עיר שפיספסתי. לאחר שנים שאני מכיר את המערכת ולמדתי אותה אני חושב שהגיע הזמן למנהיגות חדשה בעיר, שיודעת לתת חזון לעשרים השנים הבאות, ואני מאמין אני המועמד המתאים והמנוסה ביותר כדי להוביל את חולון בשנים הבאות.

מורן ישראל יחד עם פעילים בשטח. צילום: דוד נחום
מורן ישראל יחד עם פעילים בשטח. צילום: דוד נחום

מה לדעתך הנושאים הדרושים שיפור בעיר, ובשורה אחת על כל נושא – מה אתה מתכוון לעשות?

תשתיות וניקיון – חולון חייבת לשפר את מערך התברואה והניקיון העירוני שלה, הן מבחינת תדירות הפינוי והן מבחינת הבקרה והפיקוח.

התחדשות עירונית – חולון חייבת לצעוד אל עבר השנים הבאות, לאפשר התחדשות עירונית אחראית תוך התחשבות בפיתוח התחבורה, התשתיות, מבני הציבור, והשטחים הירוקים.

תחבורה – כפי שדאגנו להוסיף מוניות שירות לעיר, אנחנו חייבים לשפר את התחבורה הציבורית בחולון, הן באוטובוסים, הן באופניים והן ברכבת הקלה שתיכנס אל תוך העיר. אני חושב שתחבורה ציבורית היא אחת מאבני היסוד לפיתוחה של העיר, וכראש עיר, כפי שעשיתי כחבר מועצת עיר, בכוונתי לשים את כובד משקלי על הנושא.

חניה – חולון צריכה להכיל מדיניות חניה חדשה, שתגבה תשלום מתושבי חוץ, ותפטור באופן גורף את תושבי חולון מתשלום החניה. במקביל, עלינו להכשיר חניונים באיזורי המסחר והתרבות, אשר יעודדו את תושבי החוץ לחנות בחינם למשך כמה שעות, ולא יעמיסו על רחובותיה של העיר. כמו כן, יש למצוא פתרונות נקודתיים לרחובות ושכונות עם מצוקת חניה חמורה.

חינוך – ראשית, הגדלת ההשקעה בתלמיד במערכת החינוך העירונית, היום חולון מדשדשת בהשקעה פר תלמיד אחרי בת-ים וראשל”צ, דבר שבא לידי ביטוי גם בנתוני הזכאות לבגרות, ובכמות בתי הספר המצטיינים בעיר (בחולון ביה”ס אחד בלבד, לעומת 7 בראשל”צ ו-8 בבת-ים).

בנוסף, חוג לכל ילד – אני מאמין שכל ילד בחולון זכאי לחוות לפחות פעם אחת בחייו פעילות בלתי פורמלית לבחירתו. חוגי העשרה, תנועות נוער ופעילות מנהיגות קנים לילדינו ערכים, משמעת, ביטחון עצמי. ישנה קורלציה מובהקת בין פעילות שכזו ובין ההישגים הלימודיים.

פיתוח עסקים – בכוונתי להקים רשות עירונית לעסקים אשר תטפל בכל הצרכים שלהם מא’ ועד ת’. במקום להוציא לעסקים את המיץ, הגיע הזמן להפוך אותם לשותפים שלנו, כדי להפוך את חולון לעיר טובה יותר למען תושביה. עסקים הם האינטרס של העיר כדי לאפשר לעירייה לתת לתושבים יותר חינוך, יותר ניקיון, יותר פעילויות.

נוער וצעירים – בכוונתי כראש עיר להשקיע בפיתוח מתקני הספורט, מאחר ואני מאמין כי ספורט זה חינוך. כמו כן עלינו להוזיל את מחירי הבריכות והמתקנים העירוניים, כפי שנלחמנו עליהם בחמש השנים האחרונות.

יש הכפיל את תקציב תנועות הנוער והפעילויות לצעירים בכל רחבי העיר.

מורן ישראל בסיור בעיר. צילום: אפי יוספי
מורן ישראל בסיור בעיר. צילום: אפי יוספי

מורן, במידה ונבחרת לראשות העיר, נכנסת לבניין ברחוב ויצמן, מה הדבר הראשון שאתה עושה?

רותם את אנשי המקצוע הטובים ביותר מתוך המערכת ומחוצה לה, כדי להגשים את החזון שהצגתי לחולון לשנים הבאות.

מה אתה מביא לשולחן, מעבר לשאר המתמודדים?

אני יודע להעיד על עצמי ולא על אחרים, אני מביא איתי אהבה גדולה לעיר, אכפת לי, ויחד עם זאת אני מביא ניסיון רב בעשייה הציבורית העירונית, כך שאני יודע לקחת את המושכות של העיר החל מהיום הראשון בתפקיד.

במידה ותקבל את המושכות – איך את רואה את חולון אחרי קדנציה שלך, בעוד 5 שנים?

אני רואה את חולון עיר מובילה בארץ ובעולם, בחדשנות, בחינוך, ובשירות לתושב. עיר קשובה לתושביה, מאפשרת יוזמה קהילתית, ודואגת לתשתיות, לניקיון העיר, ולעתיד ילדיה.


מורן ישראל על רקע עץ השקמה האהוב. צילום: אפי יוספי
מורן ישראל על רקע עץ השקמה האהוב. צילום: אפי יוספי

נעבור לקצת שאלות אישיות – כיצד נראה סדר היום שלך?

הימים הם ימים ארוכים, המתחילים מוקדם מאוד בבוקר, ומתסיימים מאוחר בלילה, כאשר במהלכם ישנם פגישות רבות, מפגשים עם תושבים וחוגי בית בכל רחבי העיר.

איך נראות השבתות שלך?

השבתות שלי מוקדשות למשפחה ולחברים הקרובים, בימי שישי בצהריים אנחנו נפגשים למפגשי קובה אצלנו בבית. בערב שבת אני הולך עם אבי לבית הכנסת, לאחר מכן עושים קידוש עם כל המשפחה, ואת השבתות עצמן אני בעיקר מקדיש לאשתי, ולחברים שמידי פעם באים לבקר אותי.

מקום בחולון שאתה אוהב במיוחד

כמעט ואין מקום שאני לא אוהב בחולון, אבל יש מקום מיוחד בו אני נוהג לשבת ולחשוב על העיר בשנים הבאות בנחת, והיא הגבעה מול עץ השקמה בכניסה לעיר, בצומת חולון.


לסיום – משהו שהיית רוצה להגיד לגולשים שלנו?

אני מאמין גדול בפונציאל של העיר שלנו ובתושבים שלה, ואני מאמין שהבחירות הקרובות תקבענה ותעצבנה את עתיד העיר. ועל כן אני מבקש מכם להיות מעורבים ואכפתיים, לחקור ולדרוש את טובת העיר, ולתת לי את אמונכם להוביל את העיר בשנים הבאות.

נכס דיגיטלי

One thought on “ראיון אישי עם מורן ישראל – המתמודד לראשות העיר חולון

  1. היי
    מדוע לא שומעים אודותיך ברבים כמו שאר המועמדים עם כל השלטים ???
    אנשים לא מכירים אותך
    אני קיבלתי את ההמלצה מהבת שלי ????

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support