תיאטרון חולון יחל לפעול במשכנו המחודש בספטמבר 2017

נכס דיגיטלי

אם יצא לכם לעבור בשדרות קוגל בעיר בחודשים האחרונים, בוודאי יצא לכם לראות את השיפוץ המאסיבי אשר מתבצע במשכנו של תיאטרון חולון (AKA בית יד לבנים), כעת השיפוצים לקראת סופם, ובחודש ספטמבר הקרוב יחל התיאטרון לפעול שוב במשכן המחודש.

תיאטרון חולון, מוסד התרבות הותיק ביותר של חולון ומהותיקים בישראל, יחנוך בחודש ספטמבר הקרוב את העונה הבאה שלו בביתו המחודש בשדרות קוגל.

התיאטרון המחודש בעיצוב ותיכנון של “ליואי-דבורינסקי אדריכלים”  יעניק חויית בילוי מקיפה לקהליו המתחילה כבר בכניסה למתחם החיצוני עם כיכר כניסה הכוללת  אמפיתיאטרון קטן ואת חלקו החיצוני של בית הקפה החדש המשתרע ממבואת התיאטרון הפנימית אל תוך המתחם החיצוני.

בכניסה אל התיאטרון תקבל את הקהל מבואה רחבת היקף המשתרעת על שלושה מפלסים ומשקיפה דרך קיר זכוכית ענק אל צפון מערב העיר חולון. המבואה כוללת מתחם קופות ושירות לקוחות, את חלקו הפנימי של בית הקפה (שינוהל על ידי רשת קפה לנדוור), שירותים מהודרים בכל מפלס, מעליות וכניסה לשלושת האולמות.

באולם הגדול של התיאטרון הכולל 800 מקומות, נעשה חיפוי עץ לתקרה, שודרגה האקוסטיקה והוא עבר מתיחת פנים אסתטית. במקום בו שכן מועדון התיאטרון נבנה אולם חדש בן 130 מקומות המאובזר ומתאים להעלאת מופעים קאמריים בכל תחומי אמנויות הבמה ובאולם הבינוני החדש נעשו עבודות שיפוץ וחידוש . בנוסף, במפלס העליון, מכיל התיאטרון שני מתחמים שישמשו לכנסים, מפגשים ואירועים מיוחדים.

המבנה כולו כולל גם את חדר ההנצחה של יד לבנים העטוף בחיפוי קורטן ואליו ניתן להיכנס מהמבואה. כל האולמות ומתחמי התיאטרון מונגשים לבעלי מוגבלויות.

עפ”י דיווחים, כבר עתה, עוד בטרם נחנך התיאטרון המחודש, נרשם ביקוש גבוה לרכישת מנוי לתיאטרון.

הדמיית המבנה החדש. דבורינסקי אדריכלים
הדמיית המבנה החדש. דבורינסקי אדריכלים

בתוך התיאטרון החדש תתקיים עונה עמוסה ומרתקת עם תכנית המבוססת על בחירה מוקפדת של תכנים אמנותיים ממיטב הרפרטואר לצד יוזמות חדשות ויצירתיות.

בעונה זו ימשיך התיאטרון להציג את סדרות התיאטרון למנויים הכוללות מבחר מגוון של קומדיות, דרמות, קלאסיקה ומחזאות בת זמננו. התכנית כוללת הצגות נבחרות בכיכובם של מיטב שחקני התיאטרון הישראלי ובהם ששון גבאי, מיכאל אלוני, דניאל גל, גילה אלמגור, חנה אזולאי הספרי, גיא לואל, מוני מושונוב, מגי אזרזר, ליאת גורן ועוד. בין הצגות תיאטרוני הבימה, הקאמרי, בית ליסין, חיפה ובאר שבע: “שייקספיר מאוהב”, “פולישוק”, “המורדים”, “אהבת מוות”, “החדר האחורי” ועוד.

בנוסף, מצטרפת, סדרה חדשה לרפרטואר העשיר של התיאטרון: “צלילים חובקי עולם” בשיתוף תזמורת סימפונט רעננה- המשלבת מוסיקת עולם- מיטב המחולות מוואלס ועד לטנגו, להיטים צועניים מהבלקן ומזרח אירופה במקצבים סוחפים, קלאסיקות קולנועיות בביצוע זמרי אופרה על רקע קטעי סרטים המוקרנים על מסך , שירי גונדולות ושירי עם-מוסיקה איטלקית קלאסית ועממית במיטבה.

כמו כן ממשיך התיאטרון עם התכנית ‘מפגשים’ עשר סדרות חדשות של העשרה ודעת ובהן: “חלומות שווא ידברו”-סדרה שתעסוק בחלומות דרך עיניים פסיכולוגית וספרותיות. בין המשתתפים: ד”ר רז אבן- פסיכיאטר, יו”ר האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, ד”ר רוית ראופמן על שפת הדימויים של חלומות ובאופן  בו החלומות מעבירים רעיונות נפשיים מורכבים, נתנאל פרי על המשמעות של החלום בחיי הנפש על פי הגישה של יונג, וד”ר חיים וייס על חלומות בעולם העתיק וביהדות על פי חז”ל.

ההצגה בעלים ונשים. צילום: ז'ראר אלון
ההצגה בעלים ונשים. צילום: ז’ראר אלון

סוגיות במשפט הישראלי, סדרה חדשה שתדון בנושאים: תחומי סמכות של בית המשפט העליון והכנסת, רפואה משפטית, על השפעת בג”צ על חיינו והתמורות שחלו בבית המשפט העליון, המשפט הפלילי.

הסדרה “נשים מגלות עולם” תיקח את הקהל אל סיפורי מסע יוצאי דופן דרך עיניהן של ארבע נשים- יונית קמחי על מסע אישי באפריקה, עירית להב על איך יפן הפכה למעצמה כלכלית עולמית, מורן קושניר על האזורים המרוחקים והאותנטיים של בורמה- ומפגשים עם נשים מקומיות ועם תפיסות עולם ייחודיות.

לצד הסדרות החדשות תכלול עונת המנויים החדשה גם את הסדרה הוותיקה ואהובה: ‘סדרת ערבי זמר’ עם אמני זמר גדולים כמו יהורם גאון, יגאל בשן, גילה חסיד, שלישיית כלייזמרים, אנדלה ניר, קרן הדר וגבי שדה.

התיאטרון ממשיך במסורת הפסטיבלים הגדולים והמוערכים של תיאטרון חולון – פסטיבל ימי זמר (בחוה”מ פסח) פסטיבל צלילי ילדות (בחוה”מ סוכות), בשלוחת התיאטרון, במרכז החדשני להורים ופעוטות –  “טיף טף” הפועל ברחוב חנקין ממשיכה הפעילות המיוחדת שתועשר כמו במהלך כל השנה בתכנים מיוחדים.

נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support