עיריית חולון “זכתה” בפרס על מנהל כספי תקין – האמנם? יצאנו לבדוק

נכס דיגיטלי

ביום שני האחרון העניק שר הפנים אריה דרעי פרסים לרשויות המקומיות בגין “ניהול כספי תקין”, גם חולון היתה בין מקבלות הפרס, אך הכותרות בתקשורת המקומית דאגו להעצים את המעמד הרבה יותר ממה שהוא. יצאנו לבדוק והנה לפניכם מספר עובדות בהקשר של “הזכיה” הנ”ל.

1. ובכן, נתחיל עם הכותרת הגרנדיוזית (והספק מסולפת) באתר “השקמה”, בה הוכרז כי חולון “זכתה” בפרס שר הפנים, מה שמקנה לעניין פן של תחרות, קרי: חולון ניצחה את כל שאר. ובכן… לא כך הדבר. מה “שבטעות” השמיטו מהכתבה באתר השקמה הינה העובדה שחולון הינה אחת מתוך 107 רשויות מקומיות שקיבלו בדיוק את אותו הפרס, וזאת מכיוון שעמדו בקריטריונים מיושנים של כמה עשורים אחורה וכבר ממש לא רלוונטיים לימינו אנו. להודעה הרשמית של משרד הפנים: הקליקו כאן.

הודעת השקמה על "הזכיה בפרס". צילומסך
הודעת השקמה על “הזכיה בפרס”. צילומסך

2. גם בעמוד הפייסבוק הפופולארי בעיר “פורום חולון” צויינה קבלת הפרס, אמנם שם אכן השתמשו במילה הנכונה “קיבלה” במקום “זכתה”, אך עדין הקנו לעניין פן גרנדיוזי, ושוב, מבלי לציין את העובדה ש-107 רשויות קיבלו את הפרס, וע”י כך להעצים את זכיתה של חולון. פורום חולון אמנם מתפקד היום כעמוד פייסבוק, אך גם הוא החל את דרכו עוד מעידן הפורומים בעיתונות המקומית הדיגיטלית של רשת ידיעות אחרונות.

פרסום הידיעה בפורום חולון.צילומסך
פרסום הידיעה בפורום חולון.צילומסך

3. ולמה להעצים? עם כל הכבוד, עננת דו”ח מבקר המדינה שפורסמה לפני כמספר שבועות, עדיין מרחפת מעל ראשה של העירייה, בין היתר פורסם בדו”ח כי העירייה תפרה מכרזים ושילמה משכורות פסולות. לא בדיוק קריטריונים שעולים בקנה אחד עם מנהל כספי תקין. ואף על פי כן קיבלה העירייה את הפרס הנ”ל – מה שקצת גורם לפקפק בחשיבותו או הקריטריונים על פיהם מוענק הפרס.

4. יסלחו לנו הקוראים, אך מי שהעניק את הפרס הינו עבריין מורשע – השר לשעבר אריה דרעי, דבר שהוא אירוני במידה מסויימת, אמנם הקריטריונים  לא נקבעו על פיו, אך יש מן הפסול כי עבריין מורשע בעניינים כספיים מעניק פרס בגין מנהל כספי תקין. אירוניה במיטבה.

ולסיכום: פרסים כאלו ואחרים הינם למראית עין בלבד, ברוב מוחלט של המקרים אין ולא כלום מאחורי אלו. בשורה התחתונה המציאות בשטח מראה תוצאה שונה לגמרי וע”י כך יש לבחון ולהבין את המציאות. מה גם שאנו חיים כיום בעידן בו כל המידע פרוס לפנינו ברשת האינטרנט, הפעלת חשיבה ביקורתית ודליית נתונים היא הא”ב שצריך לעשות כאשר מופיעה כותרת גרנדיוזית. לבדוק ולאמת.

נמשיך לבחון.

נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support