בר הברוני, “הבית” של החולונים חוגג 7 שנים – ראיון עם חלוצי חיי הלילה בעיר

נכס דיגיטלי

כבר 7 שנים מאז שקיבלו האחים אולי וניסים ברכה החלטה די מעוררת תהיות באותם ימים של חולון 2008, ולפתוח את הבר הראשון בעיר. במשך שנים סחבו על גבם האחים ברכה את חיי הלילה בעיר עם המקום שהפך לשם דבר, חוויות רבות ורגעים יפים ידע הברוני.

בתוך כל סצינת חיי הלילה המתעוררת בעיר בשנים האחרונות (מתחמי עזריאלי ולה פארק, דרינק פוינט ועוד), לקחנו לראיון חגיגי (7 שנים) את האנשים שהיו חלוצי סצינת חיי הלילה בעיר והפכו אותה בפעם הראשונה לאלטרנטיבה אמיתית לצעירים אל מול הערים השכנות.

השעה 20:23, אנחנו מתיישבים כמובן בברוני כדי לספוג אווירה, ולדבר קצת עם הנפשות הפועלות: אולי ברכה, ניסים ברכה, רוני קפון ולינור ויברמן, ולהבין קצת כיצד צמחה לה סצינת חיי הלילה בעיר.

ספרו לנו קצת על חולון של 2008, מה גורם לכם לבוא ולהקים בר?

ניסים: בהתחלה בר לא היה ממש בתוכניות שלנו, אולי עבד בשעונים ואני בטלפונים, הגיעה נקודה שמיצינו וחשבנו לעבור הלאה, באותה תקופה לא היו מקומות בילוי בחולון, היה פה משעמם, והחלטנו לעשות את זה.

אולי: זה התחיל בתור בר קטן, 15-20 מקומות ישיבה בסך בכל, אף אחד לא חשב באותה תקופה לצאת לחולון, כולם נסעו לת”א או לראשל”צ. הבאנו שיפוצניק, אבא שלי שלי עיצב את המקום. ופתחנו.

ניסים: שלושה חודשים אחרי הפתיחה כבר היה השיפוץ הראשון. באו פקחים, והתחלנו להבין שצריך לשנות כמעט את כל המקום, יצאנו לדרך וגם השיפוץ הראשון וההתאמות עברו בהצלחה.

הידעתם? מאז הקמתו עבר הברוני 9 פעמים שיפוצים.

ברוני בר בימיו הראשונים. צילום אפי יוספי
ברוני בר בימיו הראשונים. צילום אפי יוספי

אגב, איך הגיע השם ברוני?

ניסים: בשנת 2008 סרקוזי נבחר לנשיאות צרפת, חשבנו בהתחלה לקרוא למקום סרקוזי, וקוקטייל הבית יקרא קרלה ברוני. שבוע לפני הפתיחה זה השתנה, קראנו למקום קרלה ברוני וקוקטייל הבית היה אמור להיות סרקוזי. מה מכיל קוקטייל סרקוזי? אולי: עד היום עדיין אין לנו קוקטייל כזה.

איך הגיב הקהל? מה בידל אתכם באותו זמן?

ניסים: זה קודם כל היה הבר הראשון בעיר, התחלנו בתור בר חברים, בהתחלה היה לאנשים קצת קשה לעכל את הרעיון, “מה? לשתות ג’יימסון בסוקולוב? בירות?”, זה היה קצת מוזר לאחר שכולם כבר התרגלו לת”א.

אולי: מאז שפתחנו אנשים התחילו לאהוב את הרעיון של חיי לילה בעיר, אנשים התחילו לבוא, והיה כיף, תמיד היה כיף. הברוני תמיד היה משפחה, מהיום הראשון היו פה תמיד קלילות חום ואהבה, וזה מה שמשך עוד ועוד אנשים למקום.

לינור: זה התחיל בתור בר חברים, לא חשבנו שזה יגיע למימדים האלה. יש לנו כאן אווירה חמה ואוהבת, נראה לי שרק חולונים יודעים את המשמעות האמיתית של המילה “חולונים”, וזה מה שאנחנו.

מימין: אולי וניסים ברכה, חלוצי חיי הלילה בעיר. צילום אפי יוספי
מימין: אולי וניסים ברכה, חלוצי חיי הלילה בעיר. צילום אפי יוספי

איך זה התפתח משם?

אולי: לאט לאט הגיעו הרבה אנשים שהמקום כבר לא יכל להכיל מבחינה פיזית, אז היינו חייבים להתרחב. הרחבנו את הבר לחנות המסגרות שהיתה משמאל, שנה לאחר מכן גם לפיצוציה שהיתה מימין, שנה לאחר מכן בנינו את הדֶק, ושנה לאחר מכן גם את הפרגולה. וככה הגיע הברוני למימדים שהוא כיום.

רחבת הדק של הברוני בר כיום. צילום אפי יוספי
רחבת הדק של הברוני בר כיום. צילום אפי יוספי

רוני: תמיד דאגנו כאן לאווירה של בית, “ברוני זה בית” זה לא סתם סיסמה, זה באמת מה שקורה כאן. אם זה הצוות, המוסיקה, אנחנו עושים כאן את המקסימום כדי שכולם ירגישו בבית. לפעמים אנחנו מסוגלים סתם ככה לבוא לשולחן חברים ולשים להם בקבוק אלכוהול על השולחן עלינו כדי שיתפנקו.

לינור: הברוני עבר כ”כ הרבה גילגולים שזה כיף להסתכל עליו עכשיו ולראות מה צמח כאן.

רוני: אני התחלתי כאן בתור לקוח, הייתי מנהל בלי-קופר 5 שנים, זה מיצא את עצמו מתישהו והתחלתי לחפש כיוונים נוספים, תמיד אהבתי מאוד את המקום. יום אחד באתי לאולי והצעתי לו להיכנס לעבוד בבר, מתוך סקרנות, רצון לנסות. ומאז אני כאן. התחלתי קצת בבר, ללמוד למזוג בירה, ועם הרצון והעבודה הקשה למדתי והתמקצעתי, הרבה שיחות והמון מידע שקראתי, נכנסתי למקום יחסית בחיתוליו (שנתיים) ומשם זה התפתח.

צ'ייסר צוות בברוני, רגע לפני שהלילה מתחיל. צילום אפי יוספי
צ’ייסר צוות בברוני, רגע לפני שהלילה מתחיל. צילום אפי יוספי

ספרו לנו קצת על תקופות בברוני, חוויות שצברתם כאן עם הזמן

רוני: לאורך כל הדרך הקו המנחה היה הצוות שהקהל תמיד התחבר אליו, האווירה של משפחה, הלקוחות שלנו הם יותר מלקוחות בשבילנו, כולם חלק ממשפחת הברוני.

ניסים: מבחינתי כל אחד שמגיע לכאן זה אורח שנכנס אלי הביתה, ואנחנו נדאג לו לחוויה מקסימלית. יש המון חוויות מהמקום.

לינור: אני הצטרפתי לברוני בערך חודש אחרי שהמקום נפתח, התחלתי בתור לקוחה. חברה רצתה שאני אחליף אותה בתור מלצרית ללילה אחד ממש ספונטנית, ותיאמנו את זה, באותו ערב אולי ניגש אלי ואמר לי “אולי תישארי?”, ומשם נשארתי כבר 7 שנים 🙂 הייתי בהתחלה מלצרית, אח”כ ברמנית, אח”כ אחמ”שית… ומשם עם הימים ועם ההתפתחות עברתי לצוות המנהל.

אוקיי, ספרו לנו כל אחד על חוויה אישית מהמקום, משהו שלא תשכחו

לינור: אני חושבת שיום הולדת 4 למקום היה חוויה מכוננת, בדיוק התחיל מבצע עמוד ענן, וחשבנו לבטל, בכל זאת בסופו של דבר הערב יצא לפועל, אנשים באו, והיתה אווירה חמה. אני זוכרת שאני ואולי פתאום עצרנו והסתכלנו על הכל מהצד, וזה היה רגע של נחת.

אולי: כל ערב מבחינתי זה סוג של משהו לא הגיוני, זה ממש לא מובן מאליו שאנחנו כאן בחולון ויש לך כאן את הדבר הזה שנקרא “ברוני”, אנחנו בתור תושבים בני שלושים פלוס שלא היה להם חיי לילה לפני כן בעיר מסתכלים על כל לילה ולילה בתור “וואו”, כי זה לא היה כאן לפני. וזה לא מובן מאליו. כשאני הייתי בן 20 לא היה כאן כלום.

אולי: משהו ספציפית בלתי נשכח היה ביום הולדת 31, לינור ארגנה לי מסיבת הפתעה בבר, כיבו את כל האורות וחילקו לכל הקהל זיקוקים, הייתי בפנים בבר חשוך, פתאום יצאתי החוצה וכל הזיקוקים נדלקו, זה היה דמעות בעיניים.

רוני: כן, תציין גם שלינור ניסתה לדפוק לך עוגה בפנים ובסוף לקוח קיבל אותה 🙂

ערב חברים בברוני, צילום, אפי יוספי
ערב חברים בברוני, צילום, אפי יוספי
צוות הברוני 2014 בתמונה קבוצתית. צילום אפי יוספי
צוות הברוני 2014 בתמונה קבוצתית. צילום אפי יוספי

רוני: ביום הולדת 6 לבר, שידעתי כבר שאני עוזב לת”א, אמנם תמיד ידעתי שאני אחזור, אבל קצת שתיתי ובאתי לאולי וחיבקתי אותו וממש ירדו לי דמעות בעיניים, אני לא זוכר מתי ממש בכיתי לפני כן, אולי לימד אותי את כל הבסיס של חיי הלילה, וזה התפרץ ברגע של התרגשות לעזוב את הבית.

ניסים: מה שהכי מרגש אותי זה לראות את הלקוחות שגדלים איתנו, יש לנו לקוחות שחגגו כאן גם את מסיבת הגיוס, אותם אנשים חגגו כאן גם את מסיבת השחרור, גם מסיבת יציאה לטיול, גם חזרה מהטיול וגם מסיבת רווקים. זה מדהים לראות את זה. היינו בחתונות של לפחות 8 לקוחות שהפכו כאן למשפחה, והכרנו אותם עוד מאז שחגגו מסיבת גיוס אצלינו.

באופן כללי ספרו על דברים מיוחדים ויוצאי דופן שהיו כאן

ניסים: קודם כל תכתוב על ההמבורגר שלנו, זה ההמבורגר הכי טוב בעיר בודאות, מוזמנים לבוא ולטעום.

רוני: בארץ.

לינור: אחד הדברים המיוחדים ביותר מבחינתי זה גם מה שאנחנו עושים למען הקהילה, עם הזמן הברוני צבר תאוצה בעיר וזה אפשר ונתן לנו את היכולת לעזור לאנשים. אנחנו מאוד משתדלים להיות קהילתיים, אנחנו עושים כאן תמיד אירועי התרמה, אם זה לעמותת “פתחון לב”, היו לנו גם אירועים שאספנו בחורף קפוא שמיכות עבור כלבים, איסוף ותרומות לחיילים ועוד.

למשל בצוק איתן סגרנו את החדר הצדדי והעלנו הודעה בפייסבוק שהבר מהווה נקודת איסוף ציוד לחיילים בחזית, היתה היענות מדהימה וכל החדר היה מלא בארגזים עד לתקרה שמילאה לאחר מכן כמה משאיות צבאיות.

גייסנו גם כספים והרמנו אירוע להנצחת חייל שנפל בצוק איתן, שאלפי תושבים הגיעו אליו.

אוספים ציוד לחיילים בברוני
אוספים ציוד לחיילים בברוני

ניסים: גם החברים של SPACE IL (החללית הישראלית הראשונה על הירח), כל הרעיון התחיל מכאן על הבר, הם ישבו וכתבו כאן דברים על מפיות על הבר עד שזה הבשיל והתפתח. אנשים מוכשרים, שאפתניים ואינטלגנטיים.

איך אתם מגיבים לכל ההתעוררות של העיר בשנה האחרונה עם המון מקומות חדשים שנפתחים?

אולי: אנחנו אוהבים את כולם, מפרגנים לכולם, ושמחים לראות את העיר מתפתחת והופכת יותר ויותר טובה לצעירים.


הברוני בר, סמל חיי הלילה בעיר יחגוג בשבוע הבא (יום חמישי 12.11.2015) יום הולדת 7 במסיבה גדולה תחת הכותרת “HOME IS WHERE THE STORY BEGINS”, וגם אפליקציית הפינוקים לחברים הושקה בחנויות האנדרואיד והאפסטור (הורדה לאנדרואיד | הורדה לאייפון).

נאחל מזל טוב, ולעוד הרבה שנים של שמחה 🙂

נכס דיגיטלי

3 תגובות על “בר הברוני, “הבית” של החולונים חוגג 7 שנים – ראיון עם חלוצי חיי הלילה בעיר

  1. בר ברוני מפריע לכל הדיירים מסביב לישון בשקט.
    הפרגולה שבה העסק נימצא נבנתה ללא היתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support