ראיון אישי עם ד”ר קרן גונן – המתמודדת לראשות העיר חולון

נכס דיגיטלי

את ד”ר קרן גונן אנו פוגשים לקפה במתחם עזריאלי החדש בחולון, כדי לדבר על עתיד העיר, על העבר, על הנקודות הטעונות שיפור, וגם קצת על החיים האישיים. גונן, אשר שירתה בלא מעט תפקידים ציבוריים בעשורים האחרונים ואף צברה המון ידע והשכלה, מאמינה כי היא המתמודדת שתיקח את חולון קדימה בחמש השנים הבאות. ניכר כי גונן מגיעה עם המון מוטיבציה להתמודדות, רצון ונכונות ללמידה ושיפור העיר, ואף כי מדובר באישה יסודית אשר יודעת לרדת לפרטים הקטנים, לחקור, וליישם.

על החזון של קרן, על המצע, ועל השקפת העולם. כל מה שרציתם לדעת על המתמודדת לראשות העיר – ד”ר קרן גונן


ראשית, ספרי קצת פרטים על עצמך

גיל: 42 (1976), גרושה, ואם לילדה בת 18.5, חיילת.

ילידת חולון, נולדתי בשכונת ג’סי כהן, בגיל 6 עברתי לדב-הוז, למדתי בבית הספר שז”ר, ובתיכון מת”ג (לימים הרצוג).

בצה”ל שירתה גונן כקצינת קישור בדרגת סגן באוגדת שריון 560, שירות סדיר+קבע, סה”כ 3 שנים בצבא.

לימודים: תואר ראשון בעבודה סוציאלית באונ’ בר אילן, תואר שני: עבודה סוציאלית קלינית באונ’ בר אילן, דוקטורט בעבודה סוציאלית בתחום של טראומה וזוגיות, מאונ’ בר אילן. וכן מספר תוכניות לימוד נוספות כגון: פיסכיאטריה לגיל הרך. מביה”ס לרפואה באונ’ תל אביב. הכשרה לניהול בכיר מהמרכז הישראלי לניהול.

אז למה החלטת להתמודד לראשות העיר?

אני עובדת כ-20 שנה במצטבר ביחידות שונות של העירייה, כגון: אגף הרווחה, רשת קהילת ופנאי, והחברה לבילוי ובידור, בתור אשת מקצוע ומנהלת.

לאחר הרבה שנים של עשייה ציבורית וראייה הן כתושבת והן כגורם מתוך המערכת, הגעתי למסקנה שחולון זקוקה לשינוי סדרי העדיפויות שלה, ואין מתאימה ממני לעשות זאת.

קרן גונן עם תושבים ופעילים בחוג בית. צילום: פרטי
קרן גונן עם תושבים ופעילים בחוג בית. צילום: פרטי

מה לדעתך הנושאים הדרושים שיפור בעיר, ובשורה אחת על כל נושא – מה את מתכוונת לעשות?

המצע שלי מתחלק לשישה נושאים עיקריים, שבהם אני חושבת שיש להתמקד בראש ובראשונה, יש עוד הרבה מאוד נושאים, לטפל בהם, אבל אלו העיקריים. יש לי תוכניות מוסדרות בכל תחום.

חינוך – חולון ירדה בדירוג הארצי מבחינת החינוך, למרות כניסתן של תוכניות כאלו ואחרות ניתן לראות כי אנחנו לא מצליחים להמריא, להיפך. ועל כן יש מקום לרה-ארגון הן בחינוך הפורמלי והן בחינוך הלא פורמלי.

שירות לתושב – כרגע המצב מאוד עגום, לצערי בכל מחלקות העירייה, זה עובר כחוט השני, ונוצר מצב שיחידות העירייה השונות שוכחות שתפקידן לתת שירות. מבחינתי הנושא של שיפור שירות, כולל פיקוח, מעקב שיחות, ובחינה באם ניתן מענה הוגן לתושב – כל זה דורש שינוי, אני יכולה להגיד שמסיורים בעירייות אחרות שאני פוגשת, אפשר להעתיק מודלים שלמים לטובת שיפור השירות.

תשתיות – מצב התשתיות בחולון גרוע, בעיקר בשכונות הישנות, חולון די אפורה ומיושנת, וכל העבודות שנעשות הינן פלסטר על פלסטר, ומבלי לבחון תוכניות יסודיות ורציניות לעתיד.

תחבורה – כיום בשל הבניה המאסיבית בחולון אנו עדים לפקקים הולכים וגדלים, אמנם יש פתרון של הרכבת הקלה, אבל כשבחנתי את הנושא מקרוב וישבתי עם אנשי מקצוע, ראשית מדובר על תוכנית שתהיה ממשית רק בעוד כשבע שנים, מצב התחבורה עוד ילך ויחמיר, בשל עבודות הרכבת. מעבר לכך כשבוחנים עלות מול תועלת – הרכבת לא תעמוד בצפי מבחינת מהירות וקיבולת.

תברואה – המצב בחולון מזה מספר שנים טעון שיפור רב, וזאת בשל הפרטת נושא התברואה לקבלנים פרטיים, ללא מעקב ופיקוח ראוי, ובחינת המכרזים בהשוואה לשביעות רצון התושבים.

פנאי ובילוי – כל הנושא של חדשנות, לייפסייטל וכיוב’, אני מאוד מאמינה שהמגמה בעולם היא לקראת מדרחוב שכולל גם בילוי ופנאי וגם קניות, ופחות תרבות קניונים. הקניונים אט אט נעלמים, הקניות הופכות להיות יותר אינטרנטיות, למעט הרשתות הגדולות שמצליחות לשרוד את העליויות הגבוהות של שכירות בקניונים. לצערי הרב, עסקים בחולון, בעיקר באזור סוקולוב שילמו את המחיר לאור זאת שניתן דגש תקציבי וזרקור על בניית קניונים. בראשותי חולון תחזור לרחובות, העסקים הקטנים יטופחו, ולא רק העסקים הגדולים. סוקולוב יהפוך להיות מדרחוב שוקק חיים, חדשני, הכולל בתי קפה, ברים, וכדומה. במצע שלי אני קוראת לכל הנושא “בראש חוצות”, כי צריך להחזיר לחולון את הגאווה ברחובות ההיסטוריים שלה.

מתקנים עירוניים לשימוש התושב – כמנהלת בריכה לשעבר אני מודעת לעלויות ולכל מערכת תפעול הבריכה, תקציבים וניהול כ”א הדרוש עפ”י חוק להפעלת בריכה, אני יכולה לומר שאין שום סיבה שבחולון לא תהיה לפחות בריכה אחת לטובת התושבים במחיר לכל נפש. כמו כן מתקנים אחרים בעיר, כגון: ימית 2000, היכל הקרח, מוזיאונים וכו’ יאפשרו לתושב פנאי ובילוי איכותי במחיר הוגן לאור זה שהן אלו המממנים את המתקנים אלו.

קרן גונן מציגע את המצע בפני ושבים. צילום: פרטי
קרן גונן מציגע את המצע בפני ושבים. צילום: פרטי

קרן, במידה ונבחרת לראשות העיר, נכנסת לבניין ברחוב ויצמן, מה הדבר הראשון שאת עושה?

מכנסת את מיטב המוחות בכל תחום, לבניית תוכנית הבראה לעיר בכל הפרמטרים שהועלו במצע. חלק מהדברים כבר נעשים היום מאחורי הקלעים.

מה את מביאה איתך לשולחן, מעבר לשאר המתמודדים?

אני מביאה את עצמי כאישה וכאמא המתמודדת לאורך השנים במפגש מול יחידות העירייה השונות, החינוך בעיקר. ויודעת מקרוב כמה קשה לעמוד בעלויות של החינוך, כמה קשה לעמוד בעלויות של החינוך המשלים, קרי: חוגים, צהרונים, קייטנות, ובעיקר אני מביאה עימי את ההבנה הן כאשת מקצוע שעבדה בתוך המערכת כעשרים שנה, כמה יש מקום לשנות ולעדכן את התחום החינוכי על כל מרכיביו.

מעבר לכך, אני מביאה יכולות למידה מאוד גבוהות בכל תחום, יודעת נושאים רבים בתחום העסקים, בתחום מערכות ציבוריות, בתחום הניהול, בתחום הרווחה, בתחום דיני עבודה, בתחום ניהול סיכונים ועוד.

ועוד מעבר לכך, יש לי תכונות אישיות של מצליחנית: אני נחושה, אני מתמידה, אני וורקוהולית, ערכית ואמיצה. כך שאני לא פוחדת ממכשולים ומקשיים שיהיו בדרך. אני מאוד יצירתית ויודעת לתת פתרונות כמעט בכל תחום.

במידה ותקבלי את המושכות – איך את רואה את חולון אחרי קדנציה שלך, בעוד 5 שנים?

חשוב לי לציין שלמרות היכולות שלי, אני לא קוסמת, עם זאת, לאחר קדנציה אחת, יהיה ניתן לראות בוודאות שיפור מהותי בכל הנושאים שעליהם דיברתי במצע שלי, תכנון עיר וביצוע תוכניות עתידיות, הנסמכות על תקציבים ואישורם במועצת העיר. וכן אני מאמינה שראש עיר צריך לכהן 2 קדנציות, שם ניתן יהיה לראות בוודאות את ההצלחות שהוא הביא לעיר. אני לא חושבת שראש עיר צריך לכהן יותר משתי קדנציות, הדבר נתמך גם במחקרים שונים שמתריעים על חשיפה לשחיתויות בשלטון המקומי.


קצת שאלות אישיות – כיצד נראה סדר היום שלך?

עד לפני עזיבת כל עסקי לצורך ההתמודדות, החיים שלי היו מתחילים בארבע וחצי לפנות בוקר, עניתי על מיילים עד שש וחצי בבוקר, לאחר מכן יוצאת להליכה, עבודה במרכז מ.ט.ר.ה. היתה לי קליניקה פרטית ובמקביל לימודים, כותבת ספר מקצועי בתחום טראומה וגירושין. ולגדל ילדה.

מאז ההתמודדות חיי השתנו, אני נמצאת בכל יום במפגשים עם תושבים, במענה טלפוני לבעיות של תושבים, חוגי בית, ראיונות בתקשרת הארצית. ובניית תוכניות לעתיד.

איך נראות השבתות שלך?

השבת האחרונה היתה קשה עבורי, זאת הפעם הראשונה שאני לא חוגגת אותה עם הבת שלי, היא נשארה שבת בבסיס. מעבר לכך, אני מבלה את שבתותי עם חברות, משפחה, ובעיקר עובדת אפילו גם בשבתות.

מקום שאת מאוד אוהבת בחולון

אני אוהבת את דב-הוז, רחוב סוקולוב, האזורים שבהם גדלתי וביליתי. וקצת צר לי שהם נראים היום כמו שהם נראים.


לסיום – משהו שהיית רוצה להגיד לגולשים שלנו?

אני רוצה שיבחנו אותי על רקע הניסיון, תכונות האישיות, והקבלות, שאני מציגה, מעבר להיותי האישה הראשונה המתמודדת לראשות העיר חולון. וכך הייתי מצפה שיבחנו כל אדם שאמור להחזיק בתפקיד כ”כ מכובד, בעל אחריות גבוהה, כפי שמתבקש מראש עיר. בתאריך 6 בספטמבר יערך כנס גדול במרכז תיאטרון הבובות להיכרות עימי לקראת ראש השנה והצגת הרשימה שלי.

נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support