חיות אופנה – תערוכה בעקבות המהפכה הטבעונית תתקיים בחולון

נכס דיגיטלי

 

 

חולון תפתח בחודש ספטמבר הקרוב בפעם השמינית את העונה הישראלית לעיצוב בגלריות העירוניות בעיר. במוצ”ש 24/9 בשעה 19:30 ייפתחו במקביל בעיר ארבע תערוכות עיצוב חדשות בהן התערוכה חיות אופנה אותה אוצרים גילי סיוון כהן ויואב מאיר. תערוכות נוספות שייפתחו בעיר במועד זה הינן: גַּלְבִּי, עפרה חזה: התערוכה , 90-60-90, לצאת מפרופורציה, סיבים מתחברים – נטע אשוח.

חולון שמה לעצמה מטרה להוות בית חם לעיצוב ישראלי ובינלאומי ופלטפורמה למעצבים בתחילת דרכם כמו גם למנוסים שבהם. בהתאם לכך הכריזה לפני כשמונה שנים על ייסוד העונה הישראלית לעיצוב בחולון הנפתחת מידי שנה בחודש ספטמבר. עד כה הציגו במסגרת זו מאות מעצבים ישראלים ביותר מ 150 תערוכות!

 

קצת על תערוכת חיות אופנה בחולון

מאז ומעולם השתמש עולם האופנה בדמויותיהם של בעלי החיים ואף במרכיבים מהחי ליצירת אופנה עשירה ומגוונת. בעקבות המהפכה הטבעונית והמודעות ההולכת וגוברת לסבלם של בעלי החיים, תופסת תאוצה המגמה של אופנה טבעונית, אופנה ללא שימוש בבעלי חיים ובחומרים כמו עור, פרווה, נוצות, צמר או משי.

בתערוכה ישתתפו מעצבים מתחומים שונים כגון: אופנה, טקסטיל, תכשיטים ועוד, אשר עושים שימוש בעבודתם בחומרים שאינם מן החי. המעצבים יציגו פריט אופנה שיצרו במיוחד לתערוכה, בדגש על אינטרפלציה טבעונית למראה חייתי כשהמטרה היא להשאיר את בעלי החיים כהשראה בלבד ולהניח להם לחיות את חייהם.

אורן אנקווה. להבה יוקדת. צילום: שי יחזקאל
אורן אנקווה. להבה יוקדת. צילום: שי יחזקאל

כך למשל יציג רועי דרהי, בוגר טרי של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר את “הצבא לשחרור גמדי הגינה” – מערכת אחת מתוך קולקציה השואבת השראה מגמדי הגינה ,בעלי המראה השובב והקיטשי, ומעולמם הוויזואלי של חצרות וגינות העשיר בפלמינגואים מפלסטיק, כדורי זכוכית וחפצי נוי.  למרות הצבעוניות, ההדפסים והשימוש בנצנצים המעטרים את הדפס הפלמינגו מערכת הלבוש שומרת על צללית “גברית” בעלת כתפיים רחבות ורגלים צרות, כמו אלו של הפלמינגו וגמד הגינה. מעצב שמלות הכלה והערב, רן צוריאל יציג את ” Octopus” העשויה כולה מתחבושות גזה העשויות כותנה שנצבעו. המטרה הייתה ליצור שמלת ערב בהשראת התמנון תוך שימוש בחומר טבעי עמו אפשר לפסל.

  • תערוכת חיות אופנה
  • אוצרים: גילי סיוון כהן, יואב מאיר
  • 24/9/16 – 26/11/16
  • גלריית החווה: רח’ הנחושת 1 פינת רח’ המלאכה, א.ת חולון
  • שעות פתיחה: ב’ 16:00-13:00, שישי-שבת 14:00-10:00
  • הכניסה ללא תשלום!
נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support