מחאת תושבים: שינוי באזורי הרישום? לא בבית ספרנו

נכס דיגיטלי

הבוקר התאספו המוני תושבים מקרית אילון (ח-300) על מנת למחות כנגד החלטת העירייה לשנות את אזורי הרישום בבתי הספר היסודיים. הרקע: החלטת העירייה לשיבוץ ילדי השכונה בבתי הספר גולדה מאיר ומשה שרת הממוקמים מרחק רב מהשכונה וכן בדרך אליהם יאלצו הילדים לעבור דרך ארוכה מאוד הכוללת חציית כבישים מסוכנים.

לטענת התושבים המפגינים העירייה לקחה החלטה שאינה עולה בקנה אחד עם טובת התושבים וילדיהם והחליטה על שיבוץ בבתי ספר אשר כלל לא ייועדו מלכתחילה עבור תושבי השכונה. וכן הדבר נעשה כאילוץ, מתוך כשל של תכנון לטווח הארוך.

מחאת תושבי שכונת קרית אילון בחולון נגד אזורי הרישום 2016. צילום: ליאורה פור
מחאת תושבי שכונת קרית אילון בחולון נגד אזורי הרישום 2016. צילום: ליאורה פור

היום בבוקר אף הושבתו הגבים כמחאה על החלטת העירייה, ונראה כי התושבים נחושים שלא לקבל עליהם את רוע הגזירה, אלא להיאבק בה עד חורמה, שכן, עפ”י דבריהם, בטחון הילדים מעבר להכל. ואכן, לתת לילדים בכיתות א’-ב’ לחצות כבישים בדרך לבית הספר, ועוד בשעות הבוקר הסואנות, זוהי החלטה שהשלכותיה יכולות אף להגיע לקיפוח חיים.

קהילת ההורים מבית הספר יצחק שמיר אף פתחה עצומה בנושא וכן עמוד פייסבוק ייעודי עבור המאבק בו ניתנה בין היתר הצהרה זו:

“המאבק הזה הנו מהמוצדקים שידענו, אנו מאמינים שהורי השכונה מאחורינו במאבק זה ולא נתפשר כקהילה על עשיית אי צדק בשכונה. לא ניתן לעירייה לשחק בנו לאחר מחדלי התכנון שהפגינה. זהו רק תחילתו של המאבק ונחריפו במידה והעירייה תמשיך להתעמר בנו. ביחד אנחנו ננצח”.

הורים מביה"ס יצחר שמיר מפגינים נגד השינוי באזורי הרישום. צילום: ליאורה פור
הורים מביה”ס יצחר שמיר מפגינים נגד השינוי באזורי הרישום. צילום: ליאורה פור

לדברי התושבים גם גני הילדים צורפו למאבק מכיוון שמדובר בהחלטה הרת גורל למשך שנים, “היום זה אנחנו, מחר זה אתם” הצהירו ההורים מארגני המחאה מביה”ס יצחק שמיר אל ילדי הורי הגנים בשכונה (חלקם גם-גם), אשר לא היססו להצטרף למאבק.

התושבים קוראים למקבלי ההחלטות בעירייה לשבת ולדון איתם בנושא אזורי הרישום תוך ראייה ותכנון לטווח ארוך, כאשר רוח הדברים הינה טובת הילדים העומדת לנגד עיני כל הגורמים בקבלת החלטה הרת גורל זו אשר תשפיע שנים על תושבי השכונה וילדיהם.

נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support