מחר יפתח פסטיבל ישראל לילדים במדיטק חולון

נכס דיגיטלי

פסטיבל ישראל ירושלים ייפתח השנה ב-28.5.15 ובמסגרתו יתקיים, זו השנה העשירית, פסטיבל ישראל לילדים, בשיתוף עם תיאטרון המדיטק בחולון.

מאחורי שיתוף הפעולה המוצלח עומדת האמונה המשותפת לשני הגופים כי חינוך לתרבות מתחיל בגיל צעיר והרצון לעודד צפייה בהצגות איכות ופיתוח כישורי צפייה בתרבות אצל ילדים.

מופעי פסטיבל ישראל לילדים יועלו בירושלים ובחולון והם כוללים תכנית מגוונת ועשירה של הצגות בכורה מבית היוצר של תיאטרון המדיטק, מופעים אורחים מחו”ל והצגות חדשות מהעונה הנוכחית של המדיטק.

“אמנות לילדים – הכנס השנתי” של תיאטרון המדיטק יתקיים זו השנה השנייה במסגרת הפסטיבל. זהו כנס מקצועי שנתי העוסק בעשייה וביצירה האמנותית לילדים ובמסגרתו תיאטרון המדיטק מבקש לבחון מחדש שאלות הנוגעות לשליחותו של תיאטרון לילדים ולנוער. נושא הכנס השנה הוא דיון בנושאים שעל קו התפר בין נושאי מגדר, החינוך למגדר והעיסוק במגדר באמנות לילדים. הכנס יעסוק בהרחבת המודעות לסוגיות והיבטים שונים בשיח המגדרי הנוגעות למחנכים, הורים וילדים, במצב העכשווי הרווח בציבור ודרכים לתיקונו. הכנס, יתקיים בבית שמואל בירושלים ב-15.6 החל מ10:00.

הכנס בהשתתפות הכוריאוגרפית והשחקנית רננה רז תדבר על תוכן דיגיטלי לילדים, פרופ’ דפנה יואל תדון בשאלה “האם יש מוח נשי ומוח גברי?”, ד”ר שלי גולברג תשוחח על “עוצמת האישה בתורת הקבלה”, וד”ר רוני הלפרין תקיים שיח שכותרתו “מסינדרלה ועד סקס והעיר הגדולה: נעליים אלה נועדו להליכה?”. ינחה את הכנס רוני פינקוביץ’, המנהל האמנותי של תיאטרון המדיטק. (15.6.15 10:00 בית שמואל, ירושלים).

צילום:בני גם זו לטובה WWW.BENNYGAMZO.COM
צילום:בני גם זו לטובה WWW.BENNYGAMZO.COM

בסימן מגדר, יעסקו הפקות תיאטרון המדיטק שתועלנה בירושלים ובחולון, בגיבורות-ילדות המשנות מציאות, משפיעות על סביבתן ומעוררות השראה: במסגרת הכנס תוצג לבאים ההצגה “מושלמת”, על-פי הספר “נערות בלחץ” מאת סופרת הילדים הידועה ג’קלין ווילסון. את המחזה כתבו נועה לזר-קינן ויעל טילמן שגם ביימה.

במרכז ההצגה אלי, נערה כשרונית ומלאת חיים. יש לה חברות קרובות, משפחה חמה וחוש הומור מפותח. כשחברתה הטובה מתקבלת לתחרות יופי והיא נשארת בחוץ, יוצאת אלי למסע מפרך כדי להיות “מושלמת”. כל מה ששימח אותה בעבר הופך למכשול בדרך למראה המושלם, והיא יוצאת למאבק נגד גופה. במציאות של היום, הלחצים החברתיים והעולם שמציג לנוער מודלים בלתי אפשריים לחיקוי – האם יש לאלי סיכוי להינצל מהמערבולת אליה נסחפה?

ההצגה מנסה, ברגישות ובעדינות, לשרטט תמונה אנושית ואמינה, על-מנת לאפשר מבט פנימי על תופעה שלעיתים אינה מדוברת.

גיל: 12 ומעלה. 15.6, שעה 14:00 בית שמואל, ירושלים.

“לא דובים ולא יער”, מחזה בחרוזים על פי סיפור הילדים המפורסם “זהבה ושלושת הדובים”. מחזה מקורי שכתב אלי ביז’וואי שגם מביים למוזיקה של אורי ודיסלבסקי.

ההפקה החדשה עונה לשאלה שלא נשאלת בסיפור המקורי: מי היא בעצם זהבה? איך היא נקלעה לבית הדובים? במחזה “לא דובים ולא יער”, לזהבה נולד אח קטן, תינוק, והיא מרגישה שמקומה במשפחה אבד. זהבה לומדת למצוא את מקומה החדש, רק לאחר שהיא נקלעת לבית של משפחה אחרת – משפחה של דובים. גילאי 4 ומעלה.

בכורה: 20.6.15 – בית שמואל, ירושלים, שעה: 11:00.

ההצגה “מופע זוגי” בבימויו של רוני פינקוביץ’, היא העיבוד הבימתי הראשון שנעשה בארץ על פי ספר של סופרת הילדים והנוער המצליחה ג’קלין ווילסון.

רובי וגרנט הן תאומות בנות עשר. הן גרות עם אביהן ועם סבתן. חיי התאומות מתנהלים כמו “מופע זוגי”: הן עושות הכל ביחד. יום אחד אביהן חוזר הביתה עם אישה חדשה בשם רוז. האבא ורוז מאוהבים, ומחליטים לעבור לגור בכפר עם התאומות. במקביל, הסבתא עוברת לגור בדיור מוגן. התאומות נכנסות לתהליך של היכרות מחדש: היכרות עם סביבה חדשה, בית ספר חדש ומציאות חדשה. הן כבר הגיעו לגיל בו חייהן לא יוכלו להימשך עוד כ”מופע זוגי”, ולצד הקשר, האהבה והחברות שלהן, יצטרכו התאומות ללמוד כל אחת את העצמיות שלה, לקבל את ההבדלים והשוני באופיין, ואת חוויית הנפרדות שמאפיינת את גילן.

ההצגה, במתכונת של קומדיה קלה, חושפת בהדרגה דרמה אמיתית של הנפש הנוגעת במקומו של הילד במשפחה, וביחסיו עם הסביבה. גיל 8 ומעלה.

שבת 30.5 , 10:30, מדיטק חולון.

ההצגה “הנקה ופיט” בבימויו של נועם שמואל, מבוססת על סיפורן האמיתי של שתי ילדות, הנקה ופיט, שגורלן נקשר יחד במלחמת העולם השנייה בהולנד. זהו עיבוד למחזה על פי סיפרו של רן כהן אהרונוב, בנה של הנקה, החיה בישראל.

במלחמת העולם השנייה, באמסטרדם אשר בהולנד, מופרדת הנקה הקטנטנה מהוריה ונאלצת להסתתר אצל משפחה הולנדית זרה. בבית החדש היא פוגשת את פיט, בת יחידה שאינה מוותרת על מעמדה בקלות. בעוד התופת שבחוץ מאיימת להחריב את העיר, לומדות הילדות לקבל זו את זו, למצוא שפה משותפת ולרקום חברות חזקה יותר מכל מלחמה. לגילאי 6 ומעלה.

רביעי, 17.6. שעה 17:30 מדיטק חולון.

הכבש הששה עשר” , אחת ההפקות המצליחות ביותר של תאטרון המדיטק חולון בשיתוף התאטרון הארצי לילדים ונוער, תועלה במתכונת ייחודית במסגרת פסטיבל ישראל 2015.

המחזה המוסיקלי המגולל את סיפורה של חבורת ילדים המגיעה אל הגן שלהם, הגן הסגור, כשהם מחפשים אחר חבר שלהם, דניאל, שנעלם. את המחזה כתב מיקי גורביץ, על פי ספרו של יהונתן גפן, והוא משלב את שירי הילדים הנפלאים שכתב יוני רכטר, ואשר הפכו ללהיטים גדולים ולנכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית. בין השירים: “גן סגור”, “הילדה הכי יפה בגן”, “אני אוהב שוקולד”, “איך שיר נולד” ורבים אחרים.את ההפקה מביים משה קפטן, ולצידו המנהל המוסיקלי טל בלכרוביץ’. את ההפקה , לראשונה בישראל , תלווה תזמורת ‘המהפכה’ בניצוחו של רועי אופנהיים.

שבת 13.6.15, 18:00 , ראשון, 14.6.15, 17:30, מדיטק חולון.

במסגרת ההפקות הבינלאומיות בפסטיבל יעלו המופעים: במדיטק חולון יועלה מופע האקרובטיקה ומחול ללא מילים Dare to Sea, שיתוף פעולה ביןPeut-Être Theatre מאנגליה ,וLa- Manoeuvre מצרפת, בבימויין של דפנה אטיאס וגאל ביסלהרואיג.

המופע יוצר באמצעות אקרובטים, ג’אגלרים, רקדנים ואמן הקרנות, חוויה תת ימית מכושפת. הבמה המעוצבת כחוף ים בתאורה, חיות עשויות ממים, שמן, צבעי מאכל וחפצים מיניאטורים. על רקע זה ,דייג ואישה בשמלה צהובה מכושפים על ידי סירנות, צוללים אל תוך הגלים. הם מגלים עולם חדש מלא בדגים נדירים בנות ים שמלהטטות עם דגים, ויצורים אפלים במעמקי הים.

צילום:בני גם זו לטובה    WWW.BENNYGAMZO.COM
צילום:בני גם זו לטובה WWW.BENNYGAMZO.COM

קבוצת Peut-Être הוקמה ב-2008, במטרה להביא אסתטיקה פואטית וסוראליסטית לעולם תיאטרון הילדים. הקבוצה מונעת מהחזון ליצור חויות תיאטרליות ראשוניות בלתי נשכחות לקהלים צעירים. עבודותיה של המנהלת האמנותית דפנה אטיאס משלבות את הפיסי, הוויזואלי והמוזיקלי נועדו ליצור אפקט חושי מורכב.

הקבוצה הופיעה בתיאטרונים כגון התיאטרון הלאומי של אנגליה, ה-Roundhouse ה- -,Royal Albert Hall. ועוד.

גיל: 4 ומעלה. תאריך: 6.6.15 שעה 10:30, 12:30 מדיטק חולון.

בירושלים יועלה המופע “קרנבל החיות” של קבוצת המחול- תיאטרון ברברה לטלובה מצ’כיה- יצירת תיאטרון-מחול אינטראקטיבית לילדים המבוססת על מוטיבים מוזיקליים מתוך “קרנבל החיות” של המלחין הצרפתי שארל קאמי סן-סנס. גיל: 12-6. (6.7. יוםא’ בשעה 18:00, בית שמואל-ירושלים, 8.6. יום ב’, 17:00, 19:00, בית שמואל-ירושלים).

תיאטרון המדיטק בחולון פועל מאז 2004. הוא זכה בלמעלה מ-35 פרסי הבמה לילדים ולנוער על הפקותיו המקוריות. הפקות התיאטרון מממשות הלכה למעשה את חזון התיאטרון בבסיסן חשיבה על הילד, עולמו וצרכיו, אמירה חינוכית וערכית מעמיקה וכן מורכבות הפקה, ששמה דגש על שילוב אמנויות ואיכות בלתי מתפשרת.

לפרטים נוספים: מדיטק חולון – שדרות גולדה מאיר 6 חולון, טל’ להזמנת כרטיסים: 03-5021552 (לא כולל את קרנבל החיות שנמכר בירושלים).

נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support