איך בוחרים חברת מעליות?

נכס דיגיטלי

מעלית פעילה במבנה מגורים היא נושא חשוב ביותר עבור הדיירים. במקרים רבים הימצאותה של מעלית תכריע אם לרכוש דירה בבניין זה או לא.

בחירה של חברת מעליות

כאשר מעוניינים לרכוש מעלית חדשה או לשדרג מעלית קיימת, כדאי לשאול חברים וקרובי משפחה ולקבל מהם המלצה על חברת מעליות שביצעה פעולה דומה בבניין שלהם והם היו מרוצים מהתוצאה של מעלית איכותית, עבודה עם אנשי מקצוע מעולים ואמינים, אשר גבו מחירים הוגנים וסבירים על העבודה שלהם.

לאחר קבלת כמה חוות דעת, משוחחים ונפגשים הגורמים הרלוונטיים, כדי להתרשם מההתנהלות ומרמת הביצוע של המעליות שהותקנו על ידם בפרויקטים אחרים.

התקנה של מעלית

חברת מעליות מבצעת פרויקטים שונים כמו התקנת מעלית במבנה שאף פעם לא הותקנה בו מעלית. לצורך כך מבצעים מהנדסי החברה את הבדיקות הנדרשות שכוללות את יסודות הבניין, יכולת העמסת המשקל ומיקומים אפשריים לבניית פיר מעלית.

השלב הבא הוא הגשת הצעת מחיר מפורטת אשר כוללת את כל הפעולות שיש לבצע כמו חציבה של פיר, הכנת תשתיות, הזמנת תא המעלית, חיבור מערכות החשמל והאלקטרוניקה ועוד. חברי הוועד או חברת הניהול של הבניין מקבלים כמה הצעות מחיר ויוצרים ביניהן השוואה שאינה רק בפן הכספי ובתקופת האחריות, אלא של כל רבדי הפעולות שמבטיחה כל חברה לבצע.

קבלת החלטות לגבי חברת מעליות

לאחר בדיקה מעמיקה בוחרים חברת מעליות אשר על פי שיחות מעמיקות שונות ובהתאם להצעת המחיר נראה כי כדאי לבצע פרויקט זה באמצעותה, כיוון שקיימת סבירות גבוהה שהתוצאה תהיה מוצלחת. לצורך כך מתבצעת היערכות הכוללת קבלת תשלומים מהדיירים, הכנת תוכניות הנדסיות מפורטות, קבלת היתרי בנייה מהרשות המקומית ועוד.

התקנת מעלית במסגרת תמ”א 38

במקומות רבים מבצעים פרויקט תמ”א 38 שכולל את חיזוקו של המבנה על פי הצורך וגם הוספה של כמה קומות בהתאם ליכולת של המבנה. כיוון שהבניין יהיה כעת בן יותר מארבע קומות יש לבחור חברת מעליות שתתכנן פרויקט זה בשילוב עבודות הבנייה של הקבלן.

אנשי המקצוע בוחנים כמה מקומות אפשריים עבור המעלית וזאת על פי המבנה הגיאומטרי. ההעדפה היא שהמעלית תמוקם בחלק הפנימי של הלובי ותעלה כלפי מעלה, אך כיוון שבמבנים וותיקים רבים אין מקום לכך, בוחנים אפשרות של התקנת מעלית חיצונית אשר תעצור בכל קומה וייבנה גשר קצר שיוביל את הדיירים ואת האורחים לכיוון הדירות בקומה.

נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support