המוסף: פייסבוק בונה את המטוס שיחבר את כל העולם לאינטרנט

נכס דיגיטלי

 “מדע בדיוני הוא לעתים קרובות רק מדע שהקדים את זמנו” כך כתב אמש מייסד פייסבוק – מארק צוקרברג כאשר הציג את “אקילה” – המטוס החדש של החברה אשר נועד במטרה לחבר את כל העולם לאינטרנט.

המטוס ללא טייס שפיתחה החברה במשך 14 חודשים בבריטניה, אמור לתקשר ע”י טכנלוגיית לייזר חדשנית בין השמיים לקרקע, ולהביא את הרשת האלחוטית אל כל העולם. נתון נוסף ומרשים שצויין ע הפרוייקט הוא כי הרחפן בעל מוטת כנפיים של מטוב בואינג 737 אך משקל לא עולה על 400 ק”ג.

בפייסבוק מתכוונים בעתיד להטיס מאות מטוסים כאלו בשמי העולם בגבהים של בין 60-90 אלף רגל במטרה לרשת את כל העולם ולחבר אותו לרשת האינטרנט.

וכך כתב מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג בעמוד הפייסבוק שלו: “אני שמח להודיע שהשלמנו את בנייתו של המטוס הראשון שלנו בקנה מידה מלא, “אקילה”, כחלק ממאמץ Internet.org.

אקילה הוא מטוס ללא טייס שמופעל על אנרית השמש ומחבר את הקישוריות לאינטרנט מהשמים. יש לו מוטת הכנפיים של מטוס בואינג 737, אבל שוקל פחות ממכונית ממוצעת, ויכול להישאר באוויר במשך חודשים בכל פעם.

ביצענו אף פריצת דרך בטכנולוגיית תקשורת לייזר. ניסינו בהצלחה טכנולוגיית לייזר חדישה שיכולה לשדר נתונים של 10 ג’יגהבייט לשניה. זה פי עשר מהר יותר מאשר כל מערכת קודמת, וזה יכול להתחבר בצורה מדויקת עם נקודה בגודל של מטבע בטווח של יותר ממעשרה קילומטרים.

מאמץ זה חשוב כי 10% מאוכלוסיית העולם מתגוררים באזורים ללא תשתית אינטרנט ריימת. כדי לחבר את כולם, אנחנו צריכים לבנות טכנולוגיות חדשות לחלוטין.

שימוש במטוסים לחבר קהילות באמצעות לייזרים אולי נראה כמו מדע בדיוני. אבל מדע בדיוני הוא לעתים קרובות רק מדע שהקדים את זמנו. במהלך החודשים הקרובים, אנו בודקים מערכות אלו בעולם האמיתי וממשיכים ללטש אותן כדי שנוכל להפוך את ההבטחה שלנו למציאות. הנה וידאו המציג את תהליך בנייה של אקילה.”

נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support