ראיון אישי עם שי קינן – המתמודד לראשות העיר חולון

נכס דיגיטלי

את שי קינן אנו פוגשים בקפה קפה ברחוב סוקולוב (כיכר ויצמן), כבר מהרגע הראשון ניכר כי הסממן הבולט ביותר בשי הוא התשוקה… תשוקה לעשייה \ תשוקה לתפקיד \ תשוקה לקחת את המושכות לידיים.

בשי קינן קיימת כמיהה רבה לתפקיד ראש העיר ממקום של עשייה. קינן מציג רקורד נכבד של עשייה, של עבודה מול גורמים שונים ברמת הממשלה, של דאגה לעיר. ניכר כי מדובר במועמד צעיר ונמרץ שרוצה לעשות דברים חדשים, פרקטיים ומשמעותיים עבור העיר. לקחנו אותו לראיון אישי שהחל בדיסקס קטן על הילדות ואפילו על הימים במשחקי הוידאו בתוסס, ועברנו לדבר על חולון בעתיד של 2030… כל מה שרציתם לדעת על המועמד שי קינן לראשות העיר…

ספר לנו כמה פרטים על עצמך

שי קינן, בן 37, נולדתי בכפר שלם בת”א, הגעתי לחולון בגיל 9, למדתי בביה”ס התבור עד כיתה ח’, בתיכון הייתי באיילון. אבא לשוהם (בת 9.5) ואורי (בן 8).

בצבא שרתתי ביחידת מודיעין, לאחר מכן הייתי מפקד על מערך האבטחה של מחנה ידין, מיד לאחר מכן למדתי ממשל ודיפלומטיה במרכז הבינתחומי בהרצליה. רכשתי ניסיון ציבורי כיועצו של יו”ר ועדת הכלכלה בכנסת – גלעד ארדן. לאחר מכן הייתי ראש תחום ישראל בהסתדרות הציונית – במסגרת תפקידי ריכזתי פרוייקטים עם משרדי ממשלה ורשויות מקומיות. לאחר שרכשתי ניסין ציבורי, התקבלתי לתואר שני במדיניות ציבורית בתוכנית למנהלים של אונ’ ת”א.

באוקטובר 2013, נבחרתי למועצת העיר, ובמהלך הקדציה האחרונה גם כיהנתי כסגן ראש העיר וחבר הנהלת העיר.

שי קינן מסייר בשטח. צילום: פרטי
שי קינן מסייר בשטח. צילום: פרטי

למה החלטת להתמודד על ראשות העיר?

במהלך הקדנציה האחרונה, עת כיהנתי כסגן ראש העיר, למדתי היטב את העבודה המוניציפלית, הייתי שותף להישגים משמעותיים, אך יחד עם זאת, ראיתי עד כמה חולון חייבת שינוי וצריכה להתחדש. במספר נושאים טעוני שיפור.

במהלך כהונתי כסגן ראש עיר השגתי עבור חולון הישגים משמעותיים, ורתמתי את משרדי הממשלה השונים לטובת שיפור חיי התושבים וילדי העיר. כגון: בסיועו של השר גלעד ארדן (בטחון פנים), הכנסתי לחולון את פרוייקט השיטור העירוני, ולאחר עשור, שלא נוסף בעיר תקן של שוטר (אפילו לא תקן אחד), מה שפגע בביטחון האישי של התושבים, נוספו עשרות שוטרים במימון המשרד לבטחון פנים, שפועלים למיגור הפשיעה הרכה (למשל: רכיבה על מדרכות, חסימות חניה, רעש בגינות וכיוב’.).

בנושא התחבורה, בסיוע של שר התחבורה ישראל כץ, הכנסתי את חולון לתוכנית החומש של המשרד (השקעה של 100 מיליון ש”ח בבניית המחלף הצפוני), אנו נמצאים כרגע בשלב התכנון המתקדם, ובשנת 2021 המחלף כבר יעמוד ויחבר את חולון צפונה. היום היציאה היחידה היא דרך אזור התעשיה, מה שיוצר פקקי תנועה אדירים בשעות הבוקר המוקדמות. למעשה המחלף הצפוני יפתח את העיר וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר, שרובם עובדים מחוצה לה.

בסיועו של שר המדע (אופיר אקוניס), הכנסתי לחולון את קייטנות המדע, ובמהלך הקדנציה הקרובה נרחיב את הפרוייקט ונכניס הרבה יותר מדע וטכנולוגיה גם אל כיתות הלימוד.

לאחר 25 שנות שלטון של ששון, לו אני רוכש כבוד רב, חולון צריכה לבחור מנהיגות חדשה שתיקח אותה קדימה אל עבר 2030 בטכנולוגיה, בשירות לתושב, ובשיפור איכות חייו.

שי קינן בהשקת הקמפיין עם שרים וחברי כנסת מהליכוד+כולנו
שי קינן בהשקת הקמפיין עם שרים וחברי כנסת מהליכוד+כולנו

מה לדעתך הנושאים הדרושים שיפור בעיר, ובשורה אחת על כל נושא – מה אתה מתכוון לעשות?

חינוך – לפני 25 שנה, חולון היתה בעשירייה הראשונה והיתה קטר חינוכי מוביל, והיום חולון נמצאת בעשירייה השביעית בהישגי תלמידיה. ילדי חולון טובים לא פחות מילדי מודיעין, ואני מתכוון להחזיר את חולון אל קדמת הבמה החינוכית, ע”י השקעה בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ויצירת מעטפת חינוכית 24\7. (ניתן לעיין במצע שיפורסם בפייסבוק ובאתר בקרוב).

תברואה ושיפור פני העיר – חולון לא נקיה כבעבר, והשכונות הותיקות סובלות מהזנחה של השלטון הקיים, בכוונתי להתייחס לכל תושב ולכל שכונה באופן שוויוני, ולתת תשומת לב הן בניקיון והן בשיפור חזות פני העיר הן במרכזה וכמו כן בשכונות הותיקות.

חניה – חולון סובלת מצפיפות חניה בשעות היום, הן במרכז העיר והם באזור התעשייה, דבר המקשה על חייו של התושב, ופוגע באופן אנוש בעסקים הקטנים, ובכוונתי באזורי הצפיפות להפעיל פנגו (תשלום לתושבי חוץ) על מנת שחולון  לא תהיה מגרש החניה של גוש דן. יתרה מכך, בכוונתי לנצל את הכסף שנצבר בקרן החניה ולבנות חניונים תת קרקעיים מתחת למבני הציבור בעיר. כמו כן, איישם מודלים מוצלחים מערים אחרות ואכניס לחולון את תו החניה האזורי שיתן עדיפות חניה לתושבי השכונה בחניה בסמוך לביתם.

תחבורה – בקדנציה אחרונה הוכחתי שאני יודע לעבוד מול משרדי הממשלה וביניהם משרד התחבורה, ואמשיך את שיתוף הפעולה הזה עם המשרד בחיבור שבילי האופניים לשביל רציף, בהכנסת מוניות שירות לעיר, ועיבוי קווי האוטובוס והרחבת הפעילות לטובת האוכלוסיה הצעירה ובני הגיל השלישי. כמו כן, אמשיך בפרוייקטים כגון פרוייקט המחלף הצפוני, ואזום מחלפים נוספים שיקלו על תושבי חולון ביציאות ובכניסות לעיר.

בילוי ופנאי – צעירי העיר נאלצים לצאת לבלות בראשל”צ, ובת”א, בשל מחסור אמיתי במקומות בילוי בעיר. בכוונתי להיות ראש עירייה נוכח ופעיל, להיפגש באופן אישי עם היזמים בתחום הבילוי, אותם אני מכיר, ולהביא אותם לחולון. לאחר קדנציה אחת, אני בטוח שינתן מענה הן לצעירי העיר והן לאוכלוסיה המבוגרת בנושא זה, ויפתחו עשרות מקומות בילוי ע”י תמריץ עירוני.

בנושא הפנאי, במהלך הקדנציה אחרונה הגשתי הצעה לסדר, להנפקת כרטיס תושב, שיתן הנחות משמעותיות הן בבריכות העירוניות והן במוזיאונים, לצערי הרב, ששון מנע את המהלך, ולאחר לחץ ציבורי הנפיק כרטיס חסר תכלית ותועלת. בכוונתי להכניס תכנים אמיתיים לכרטיס, וינתנו הטבות משמעותיות לתושבי חולון בכניסה לאתרים העירוניים. כניסה לבריכה עירונית, משפחה עם ילדים תהיה במחיר סביר והגיוני.

עסקים – רוב העסקים בעיר פועלים כיום ללא רישיון עסק, בכוונתי להפעיל מסלול ירוק לבעלי עסקים שישחרר את הביוקרטיה ויקל על בעלי העסקים, ויעודד יזמים להיכנס לעיר.

שי, במידה ונבחרת לראשות העיר, נכנסת לבניין ברחוב ויצמן, מה הדבר הראשון שאתה עושה?

בחודש הראשון לתפקידי התושבים בכלל לא יראו אותי, בכוונתי לקרוא לגזבר ולכל אגף החשבות בעירייה ולעבור איתם ביחד סעיף סעיף בתקציב העירוני כדי ללמוד אותו על בוריו ולתכננן מיד את תוכנית העבודה לעשור הקרוב.

מה אתה מביא לשולחן, מעבר לשאר המתמודדים?

אני מביא איתי את הרקע התיאורטי מהאקדמיה, והרקע המעשי הן בעבודה בכנסת, בהסתדרות הציונית, וכחבר מועצה וסגן ראש העיר. למדתי את עבודת העירייה, רכשתי ניסיון וידע רב. השילוב הזה עם היכולת שלי לשלב ידיים ולקבל רוח גבית מהשלטון המרכזי, יצעידו את חולון לעתיד הרבה יותר טוב. הדגם שלי הוא הדגם המוצלח של עיריית באר שבע בראשות רוביק דנילוביץ’, ועיריית מודיעין בראשות חיים ביבס. שניהם כמוני, ראשי ערים צעירים שהגיעו לתפקיד לאחר ניסין מוניציפלי ובגיבוי ממשלתי הצעידו את עירם להישגים חסרי תקדים.

במידה ותקבל את המושכות – איך את רואה את חולון אחרי קדנציה שלך, בעוד 5 שנים?

מקום הרבה יותר ידידותי לזוגות הצעירים, לילדים ולאוכלוסיה המבוגרת. חולון בראשותי תהיה עיר עם הפנים לתושב, והשינוי יתחיל כבר בשנה הראשונה. ישנם תחומים כמו תחום החינוך שאת פירותיהם ניתן לראות רק אחרי שנים, אך את השינוי בגישת העירייה לתושב יהיה ניתן להרגיש כבר בשנה הראשונה לתפקידי.

השקת הקמפיין של שי קינן. צילום: פרטי.
השקת הקמפיין של שי קינן. צילום: פרטי.

נעבור לקצת שאלות אישיות – כיצד נראה סדר היום שלך?

כידוע, תקופת בחירות היא תקופה מאוד לחוצה ואינטנסיבית, אני קם בשש וחצי בבוקר, ובשבע וחצי כבר פוגש את ההורים הצעירים בבתי הספר ובגנים. לאחר מכן נפגש לפגישות אישיות וקבוצתיות עם תושבים, מסייר בעיר ובשכונות, שומע את התושבים, ואת צרכיהם, ומסיים בחוג בית.

איך נראות השבתות שלך?

העבודה הציבורית היא מאוד תובענית, ולכן רק מי שאוהב אותה באמת יכול להתעסק בה, אין לי יותר מידי שעות שינה במהלך השבוע, ולכן אני מנצל את השבתות למנוחה ובילוי עם הילדים.

מקום בחולון שאתה אוהב במיוחד

אין מקום ספציפי אחד, אני פשוט אוהב את העיר כולה. אבל יש מקום אחד שמרגש אותי קצת יותר, והוא גן דובנוב – הגן שמול בית ילדותי. כשאני מטייל בגן עם ילדיי, אני חוזר 30 שנה אחורה, ומדמיין אותי כילד מתנדנד בנדנדה ורץ על הדשא.


לסיום, שי – משהו שהיית רוצה להגיד לגולשים שלנו?

במהלך היום אני נפגש עם מאות תושבים שצמאים לשינוי וכמהים לו, אך יחד עם זאת חלקם מיואשים מהאפשרות לעשותו. אני קורא לכם – אל תיכנעו למציאות ואל תהיו פאסיביים, בואו ניקח יוזמה ונהייה אפקטיביים, בואו נפעל יחד למען איכות החיים שלנו, למען הילדים שלנו, ולמען הנכדים שלנו. אני קורא לכם להצטרף אלי, אל התקוה, ולסייע בידי לחדש את חולון.

ב-30 באוקטובר חולון מתחדשת.

נכס דיגיטלי

4 תגובות על “ראיון אישי עם שי קינן – המתמודד לראשות העיר חולון

  1. אני באמת לא מבין מי חושב שריאלי לתת 1,271,500,000 ש”ח (תקציב עיריית חולון ב- 2018) לבחור כמו שי קינן שלא עשה כלום בחייו.
    אין כוונה לשי במובן האישי, אלא למישהו עם קורות חיים כמו של שי.

    מה בדיוק, ברקע שלו, מצדיק לתת לו לעשות משהו כזה?
    יש לו ניסיון בניהול תקציב ואנשים בסדר הגודל הזה או קרוב לו?
    יש לו משהו ברקע שלו שמצביע על מצויינות או יכולות יוצאות דופן?

    מלבד היותו בחור מאוד סימפטי ופוליטקאי ליכודניקי אילו כישורים יש לו?
    לנהל עיר דורש 3 דברים:
    1. יכולת ניהול ומנהיגות.
    2. יכולת קבלת החלטות.
    3. רמה מוסרית גבוהה.

    מלבד אמביציה אין ברקע שלו שום דבר שמעיד על אחד מתוך 3 אלה.

    מקווה שבעוד 5 שנים יהיו מועמדים עם רקע וכישורים שמתאימים למשימה של ניהול עיר בסדר הגודל של חולון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support