בצל החשש מקורונה – לא תתקיים השנה עדלאידע [2020]

נכס דיגיטלי

תהלוכת העדלאידע הססגונית לא תתקיים השנה, פורים התש”פ (2020) בשל החשש מנגיף הקורונה.

המסורת של עשרות שנים בעיר חולון ואחד מסמליה לא תתקיים השנה בשל הנחיות משרד הבריאות שלא לקיים אירועים המוניים של יותר מ-5000 אנשים. בעדלאידע כאמור נוכחים מאות אלפי אנשים, וכאירוע בסדר גודל כזה  הוא מבוטל מחשש להדבקה המונית. רק היום בבוקר (4\3) נודע אף כי אלפי אוהדים מבלומפילד, שער 8 ישלחו לבידוד עקב חשש להדבקה, ומשרד הבריאות מחריף הימים אלו את הנהלים להתמודדות עם נגיף הקורונה.

ראש העיר מוטי ששון אףהעלה פוסט בעמוד הפייסבוק שלו עם פרסום ההנחיות, וכך כתב:

“זהו רגע עצוב מבחינתי, אך מתוך דאגה לבריאות תושבי העיר, ובהתאם להודעת ראש הממשלה ושר הבריאות, אנו נאלצים להודיע על דחיית העדלאידע של חולון, שהייתה אמורה לעמוד בסימן יום הולדת 80 לחולון.

ברור לי שההחלטה עלולה לגרום אכזבה לילדים הרבים, מחולון ומחוץ לה, שמחכים ומצפים לאירוע הגדול של פורים. ויחד עם זאת, בריאותם של הילדים הללו חשובה יותר. אנו מחויבים להישמע להנחיות מקבלי ההחלטות במדינה, מתוך התחשבות באינטרס הכללי של המאבק בנגיף הקורונה. האיסור על כינוסים של מעל 5,000 של משרד הבריאות לא יאפשר לצערנו הרב את קיום העדלאידע בשבוע הבא.

אלו ימים מטלטלים עבור כולנו, מכל הבחינות – ואני מאחל ומייחל לרגע שבו ישובו העניינים למסלולם התקין וברגע שכך יהיה נשמח גם לקבוע מועד חלופי לעדלאידע של המדינה.

שלכם, מוטי ששון”


ראש העיר מוטי ששון מגיב על ביטול העדלאידע
ראש העיר מוטי ששון מגיב על ביטול העדלאידע

חברי מועצה נוספים כגון שי קינן, הגיבו לביטול, לאחר שאף כינס את ועדת הבריאות של העירמתוך ראיה כי סדר העדיפויות של בריאות הציבור צריך לבוא אף לפני המסורת היפה בעיר. בסרטון שהעלה לעמוד הפייסבוק לו שאמר קינן: “האירוע ההמוני הזה יכול להפוך לאירוע המוני של הדבקה, החיים עדיפים על איכות החיים, ולכן המלצתי לדחות את האירוע או לבטלו כליל”.

אנו כמובן נאחל מכאן לכולם חג שמח, הרבה בריאות, ושניפגש בשנה הבאה התהלוכה ססגונית כמיטב המסורת.

בצל החשש מקורונה - לא תתקיים השנה עדלאידע [2020]
בצל החשש מקורונה – לא תתקיים השנה עדלאידע [2020]
נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support