תושבים ברחוב שנקר מחכים כבר 5 שנים לתיקון תשתיות הביוב

נכס דיגיטלי

הסיפור הבא הוא סיפור של הזנחה מתמשכת, במשך למעלה מחמש שנים שסובלים תושבי רחוב שנקר והסביבה וכן בעלי העסקים במקטע הרחוב 35-45 מביוב שעולה על גדותיו בכל יום גשום, מציף ומסריח את האזור, ולאף אחד מהגורמים האחראים, לטענת התושבים, פשוט לא אכפת. ניסנו לברר את העניין, לנסות ליצור קשר כאחד התושבים ואף לדווח על המפגע, והנה הכתבה והממצאים לפניכם…

נפתח עם ציטוט שאמר לנו אחד מבעלי העסקים באזור שביקש להישאר בעילום שם: “אני כבר חמש שנים כאן, כל שנה בחורף מתקשר ואף אחד לא רוצה לעזור, מתנערים מאחריות, אומרים לי שזה בגלל שאנשים זורקים נייר לאסלה וככה סוגרים את זה, אף אחד לא בא לתקן. זה מסריח, אי אפשר לעבור ברחוב וזה גם פוגע כאן לכולם בפרנסה. העיקר ארנונה גבוהה הם יודעים לקחת, אבל כשצריך לטפל במשהו אתה יכול לדבר לקיר”.

הביוב עולה על גדותיו בשנקר 41
הביוב עולה על גדותיו בשנקר 41

ואכן המציאות בשטח מראה שכך הוא הדבר, את הסירחון כנראה שאי אפשר להעביר דרך האינטרנט.. אבל את התמונות כן. כל מי שיצא לו לעבור במקטע רחוב זה מבין את חומרת הבעיה, שכאמור כבר מתעלמים ממנה 5 שנים על אף כל פניות התושבים אשר נאלצים לשמוע תירוצים וגלגול אחריות מגורם אחד לשני.

ואכן ניסינו לפנות לגורמים האחראים על מנת לטפל בבעיה… וכך זה התחיל:

ניסינו ליצור קשר במספר דרכים עם עיריית חולון, שם התעקשו כל הגורמים כי העניין באחריות תאגיד המים “מי שקמה”, עד כאן הכל טוב ויפה. אז ניסינו ליצור קשר עם מי שקמה.

באתר האינטרנט של התאגיד תחת רובריקת מוקד תקלות מתנוסס לו באותיות קידוש לבנה טלפון שאמור לנתב אותנו לדיווח על תקלות 24 שעות ביממה (ראו צילום מסך). חייגנו למספר, ולאחר שעברנו את מסכת ההקשות הגענו סוף סוף להקשה הסופית אשר אמורה לנתב אותנו אל מוקד דיווח התקלות של מי שקמה… וראו זה פלא, אתם מנחשים מה קרה? כן… ניחשתם נכון – השיחה נותבה באופן אוטומטי אל המוקד העירוני 106. גאונות של ממש. נסו בעצמכם.

מוקד דיווח על תקלות כפי המפורסם באתר מי שקמה
מוקד דיווח על תקלות כפי המפורסם באתר מי שקמה

שלחנו מיילים, התקשרנו, הבהרנו כי עניין קריטי זה לרווחת חיי התושבים לא מטופל כבר 5 שנים לטענת התושבים, ההשלכות כמובן הינן פגיעה באיכות החיים של התושבים ופגיעה בפרנסתם של בעלי העסקים באיזור. עד כה לא נתקלנו בנכונות של ממש לעזור ולטפל במפגע כ”כ אקוטי. כאן לא נגמר הסיפור, התקשרנו שוב למוקד המצויין לעיל ושאלנו מדוע “משחקים איתנו” ומפנים אותנו בחזרה לעירייה, אמרו לנו שלא התקשרנו למספר הנכון והפנו אותנו לרובריקה אחרת האתר (שירות לקוחות) בה מצויין הטקסט “דיווח על תקלות בנושא מים וביוב יש להפנות 24 שעות למוקד העירוני 106 או בטלפון 03-5011111.” הפנו אותנו למספר ה-03 אשר לדברי הנציג (שראוי לציין כי היה מאוד אדיב) מהווה מוקד ישיר, ומה קרה כשהתקשרנו למספר… שוב ניחשתם נכון, השיחה נותבה ישירות למוקד העירוני.

הפינג פונג ממשיך ועכשיו קיבלנו מהנציגה במוקד העירוני שוב טלפון של מי שקמה, לאחר שציינה בפנינו כמובן שהיא לא מוסמכת לטפל בבעיה אלא רק להעביר פניות. הפעם קיבלנו טלפון אחר אשר לא הצלחנו למצוא באתר: 03-5411500. חייגנו שוב ושוב (מענה קולי) ובסופו של דבר השיחה הגיעה בשעה טובה לגורם המיוחל אשר הודיע לנו כי הנושא ידוע ונמצא בטיפול. (תגובת מי שקמה בהמשך).

הצפות וסירחון ברחוב שנקר. כבר 5 שנים של גלגול אחריות ללא מענה הולם
הצפות וסירחון ברחוב שנקר. כבר 5 שנים של גלגול אחריות ללא מענה הולם

ועוד קצת קולות תושבים בנושא:

כותבת לנו ליטל מזור תושבת ופעילה בעיר: “מאחר ויש לי ניסיון של 7 שנים בתחום פר’ הביוב והת”ש בכל רחבי הארץ… ידוע לי כי זה אחד הגורמים הכי חשובים לתושב. בלי זה קשה לתפקד. מה גם נוכחתי לדעת שזה פוגע בפרנסתם של הרבה מהתושבים. עצוב לי שכך מטפלים. במידה וראש העיר יראה נכונות לבצע מהלך אני הראשונה שאצדיע לו. בנתיים הכל בגדר דיבורים”.

כותב לנו משה אשר מתגורר ברחוב: “אני משה לוי גר בשנקר 40 בחולון מזה מספר שנים אנחנו סובלים מבעיית ביוב… בעצם מה שקורה זה בכל גשם חזק ובכל יום שישי הביוב עולה גדותיו ומסריח את כל האיזור.. ופוגע בכל התושבים ובכל העסקים..פניתי בנושא מספר פעמים למי שקמה ולעירייה וקיבלתי תשובות מפגרות כמו זה בגלל שהתושבים זורקים מגבונים זה קן ישן עובדים על חדש.”


אתמול בלילה כבר היתה בנו תקווה כי לאחר כל הטלפונים והמיילים יש מישהו שרוצה לטפל בבעיה, למקום הגיעו דחפורים ופועלים באישון לילה, מה שהיה נראה כתחילתן של עבודות תשתית. אך מהר מאוד התבדינו לגלות כי מדובר בטיפול נקודתי בקווי מים ותו לא.

עבודות תשתית ברחוב שנקר. כבר חמש שנים של המתנה לתקלות הביוב
עבודות תשתית ברחוב שנקר. כבר חמש שנים של המתנה לתקלות הביוב

תגובות:

מעיריית חולון, כאמור, הפנו אותנו לבירור העניין מול תאגיד המים מי שקמה.

מתאגיד מי שקמה נמסר לנו בתגובה: “התאגיד מתעתד להיכנס בזמן הקרוב לביצוע עבודת הנחת קו ביוב מאסף חדש מרח’ פיכמן ועד לתחנת הקוממיות. קו זה אמור להתחבר לחלקים קודמים שכבר בוצעו במסגרת פרויקט זה. הקו החדש יוריד את העומס מהקו הראשי העובר ברחוב שנקר וחוצה את העיר עד להתחברות עם תחנת השפד”ן שבקוממיות.

לעת עתה, בכדי לסייע ולטפל בבעיה התאגיד מבצע שטיפות אינטנסיביות לאורך הקו הזורם בשנקר וחוצה את העיר. לצערנו בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה של השלכת מגבונים לחים אל קווי הביוב, דבר הגורם לעומס בקווי הביוב, בעיות ריח ולסתימות רבות.

זה המקום לשוב ולפנות אל התושבים ולבקש להימנע מהשלכת מגבונים ו\או כל סמרטוט וחפץ שלא מתכלה אשר עשוי להיתקע במערכת הביוב ולגרום לסתימה ולפריצות ביוב.

כמו כן, בתקופת החורף, בכדי לנקז את מי הגשמים מחצרות הבתים, מחברים תושבים את המרזבים שלהם למערכת הביוב וכתוצאה מכך נוצר עומס יתר הגורם גם הוא להצפות. על התושבים לנתק את מרזביהם ממערכת הביוב בכדי להימנע מהצפות ומקנסות מיותרים”.

נכס דיגיטלי

One thought on “תושבים ברחוב שנקר מחכים כבר 5 שנים לתיקון תשתיות הביוב

  1. לפני שהחלטנו להשתקע בחולון שמעתי המון דברים טובים על העיר הזו, על אכויות ראש העיר ועל החינוך בה. דא עקא, שההתרשמות האישית שלי שונה, כל כך שונה. התאכזבתי בכל כך הרבה רבדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support