כל מה שרציתם לדעת על מרכז הצעירים “אליעזר” בחולון

נכס דיגיטלי

לפני כחודש וחצי, בשלהי חודש יולי, נפתח לקהל הרחב מרכז הצעירים “אליעזר” ברחוב בן יהודה בעיר (בן יהודה 18 פינת סוקולוב אם להיות מדוייקים), לרגל ההשקה הרשמית שתיערך ביום שני הבא (19.9.16) לקחנו לראיון את הנפשות הפועלות, התרשמנו, וחזרנו מרוצים מהמגמה הצעירה שעוברת העיר בשנים האחרונות. אז שנתחיל? ….

חולון במגמה צעירה

אליעזר הוא בעצם אחד הסממנים הבולטים למגמה הצעירה שעוברת העיר בשנים האחרונות. אם עד לפני מספר שנים חולון נחשבה לעיר זקנה ומשעממת עם כמה מוזיאוני יח”צ פה ושם… הרי שבשנה-שנתיים האחרונות העיר מקבלת תפנית חיובית וצעירה הרבה יותר, זה התחיל במתחמי לה-פארק ועזריאלי אשר הביאו אל העיר מגוון מקומות בילוי, קולינריה ואף לא מעט חברות היי-טק, זה ממשיך עם תוכניות בניה אשר מייעדות יותר ויותר דירות לצעירים בעיר, ועכשיו יש גם לנו האב (HUB) כאן בעיר שכדאי לכם מאוד לנצל אותו.

אז מהו בעצם האליעזר? אליעזר הוא חלל (Hub) למידה, עבודה וסטארטאפ עבור צעירי העיר. ותוכלו להגיע אליו מתי שתרצו. רחוב בן יהודה 18, פינת סוקולוב, קומות 4-5. מה עומד לרשותכם במקום? אופן ספייס ללמידה ועבודה, חדר ישיבות, חדר כנסים\כיתה עם מקרן, פינת קפה, מטבחון, מזגן, אינטרנט חופשי, וגג מגניב לגמרי המשקיף לעיר. הכניסה חופשית לחלוטין, פשוט תגיעו מתי שבא לכם 😉 ימים א-ה בין השעות 10:00-22:00. וסתם המלצה קטנה מאיתנו… כדאי לכם לפתוח גם בשישי בצהריים, זה יתן בוסט (BOOST) רציני למקום, שכן שישי הוא יום חופשי בקרב רוב האוכלוסיה הצעירה עם פוטנציאל להתאהב במקום באווירת שישי בצהריים.

מבט אל מרכז הצעירים אליעזר בחולון. אופן ספייס למידה ויזמות חופשי לצעירי העיר
מבט אל מרכז הצעירים אליעזר בחולון. אופן ספייס למידה ויזמות חופשי לצעירי העיר

סטרארטאפים, הופעות, למידה ואינטרנט חופשי

לקחנו לראיון את הילה דרכלר – מנהלת מחלקת צעירים בעיריית חולון ושאלנו קצת על המקום, על החזון, ועל המגמה הצעירה שהעיר עוברת.

מה את יכולה לספר לנו על המקום?

מרכז הצעירים הוא משהו שכבר הרבה זמן נמצא על הפרק. לפני כשלוש שנים הוקמה מחלקת הצעירים בעירייה מתוך מחשבה להקים גם מרכז כזה, משהו שקודם גם ע”י ראש העיר מוטי ששון וגם ע”י מנכ”לית העירייה, לשמחתי אנו זוכים כעת להשיק את המקום שיהווה בית לצעירי העיר.

מה המטרה של המקום, קצת על החזון?

ראשית אספר על מחלקת הצעירים של עיריית חולון, שנועדה על מנת לתת מענה לצעירי העיר בגילאי 20-35, בכל התתחומים, בין אם זה תרבות, פנאי, השכלה, תעסוקה, ייעוץ, יזמות ועוד.

אליעזר הוא בעצם מקום אשר נועד לשמש בית לצעירי העיר, מקום שאליו יכולים להגיע ולשהות בו באופן חופשי, השקענו כאן הרבה במקום ובאווירה. יש כאן מרחב עבודה נעים, עם פינת קפה, מזגן ואינטרנט חופשי, חדר ישיבות, כיתה, וגג מהמם המשקיף על העיר. והכל עומד לרשות צעירי העיר, לבוא, ללמוד באווירה טובה, לטפח יזמות ולהכיר אנשים חדשים.

חדר ישיבות ליזמים בחולון. גם הוא עומד לרשותכם במרכז הצעירים אליעזר
חדר ישיבות ליזמים בחולון. גם הוא עומד לרשותכם במרכז הצעירים אליעזר

יש גם תוכן ופעילויות במקום?

בוודאי, מתקיימות במקום הרבה הרצאות, על יזמות, על התפתחות אישית, למשל יובל אברמוביץ’ (הרשימה) יגיע להרצות כאן, הרצאה של רעי דישון על פיתוח קהילות, יהיו כאן קורסי מנהיגות, קורסי מחשבים, קורסים של התנהלות פיננסית נכונה ועוד.

הפעילויות במקום בחינם או בתשלום? חלקן בחינם וחלקן בתשלום סמלי של עשרות שקלים בודדים.

הולכים להיות כאן גם ערבים מוסקליים על הגג, יופיעו כאן מאור כהן, דודי לוי, אפרת גוש ועוד הרבה אמנים.

בנוסף ישנם כאן גם מפגשים של קהילת Start Holon, קהילת יזמים חולונית בניצוחו של דניאל זיו. יהיו כאן גם הרצאות להורים צעירים, יש גם מפגשים בנושאי חקלאות אורבית, יש לנו כבר שתילים על הגג, ובכלל מגוון רחב של ידע והעשרה בהמון תחומים.

בימי ראשון גם מתקיימים כאן מפגשי ייעוץ למידה חינם לצעירי העיר בין השעות 16:00-21:00. ניתן לתאם פגישות כאלו מראש ע”י שליחת מייל למחלקת הצעירים בעירייה: tzeirim@holon.muni.il‏

אנו גם קשובים הרבה לקהל שלנו, והמקום עוד יתפתח בהתאם לדרישות הקהל. הכל כמובן במסגרת המשאבים העומדים לרשותנו. כל הצעה תיבדק ובמידה ותהיה היתכנות ניתן כאן בית לרעיונות בשמחה רבה. זה מקום של יצירה כאן בעצם.


לסיכום, מרכז הצעירים אליעזר בחולון מביא איתו רוח צעירה ויזמית, מרכז אשר בו ניתן להיפגש, ללמוד, לצבור ידע, והכי חשוב… ליצור קהילה פורה ומפרה בין צעירה העיר. אנחנו עוד נבוא לבקר, ואתם? תנו קפיצה קטנה לביקור. שווה 😉

הסלון במרכז הצעירים אליעזר חולון. נפגשים ומכירים אנשים חדשים
הסלון במרכז הצעירים אליעזר חולון. נפגשים ומכירים אנשים חדשים
הגג של מרכז הצעירים אליעזר בחולון. משקיף לעיר
הגג של מרכז הצעירים אליעזר בחולון. משקיף לעיר
נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support