תלונות תושבים – זבל והזנחה ברחובות העיר

נכס דיגיטלי

זה התחיל בתלונות על גבי עמוד הפייסבוק שהתכו והתגברו עם הזמן, זה נמשך עם פניות למייל האדום באתר, כמעט על בסיס יומיומי בחודשים האחרונים אנו מקבלים תלונות תושבים על מצב התברואה הגרוע בעיר, מצב שניתן להעריך גם בשטח, לא מעט תמונות שצילמנו וכן צולמו ע”י תושבים מעידות על מגמת הזנחה בלתי סבירה מצד מחלקת התברואה בעירייה וקבלן הניקיון החדש.

ביום שישי האחרון אף פרסמנו בעמוד הפייסבוק שלנו פוסט בנושא על כתבה זו שתעלה במהלך השבוע, וביקשנו מתושבי העיר לשלוח לנו תמונות מהשטח על מצב התברואה בעיר, מה שנחת אצלינו בפייסבוק ובמייל מאז גרם לנו להבין עד כמה חמור המצב, מעל 200 תמונות מכל רחבי העיר הגיעו אלינו נכון לכתיבת שורות אלו, תמונות המעידות חד משמעית על הזנחה הולכת ונשנית בחודשים האחרונים בעיר.

לפניכם “גלרייה” של חלק קטן מהתמונות אשר הגיעו אלינו בפייסבוק ובמייל: (צילומים: HCITY, דורון פורסטנברג, הילה כהן, שירה רייכמן, מזל זלצר, ליזי שיריזלי, יניב פרטוק, שירי לי גרטי, אלון ימיני, הדס עובדיה, קרן לוי בצלאל). וכמו שכתב לנו תושב העיר חנן גיגי בתגובה לפוסט בפייסבוק: “אם נתחיל להעלות תמונות של לכלוך והזנחה בעיר השרתים של פייסבוק יקרסו”, נו, אז מה לעשות שהשרתים שלנו אפילו יותר חלשים מפייסבוק 🙁 לכן נאלץ להסתפק בתמונה חלקית בלבד…

כך כתב לנו תושב העיר דורון פורסטנברג בעמוד הפייסבוק: “מזעזע, פשוט מזעזע איך שהעיר הפכה להיות מבחינה תעבורתית מאז הקבלן זבל החדש. זבל יושב ברחובות ימים מספר. פחים מעטרים את רחובותיינו אמהות ואבות צריכים לרדת לכביש עם עגלות ולסכן את ילדייהם, כי הקבלן אוסף ומחזיר פחים עד שעה 14:00, שעה 14:00?!

ושמנסים להתקשר לערייה איזה פקיד אדיש וזב חוטם בשם אמיר אומר שזה לא הבעיה שלו ויאספו ב14:00 את הזבל ושמבחינתו השיחה הסתיימה.

לא יודע מה איתכם, לי אישית נמאס מעיר יפה ונקייה לעבור ולגור בחירייה.
מעניין אותי אם זה דבר נקודתי,
איך השכונות אצלכם?”.

"ככל שבוע פותחים במראות האלו, שלא לדבר על הריחות..." צילום: דורון פורסטנברג
“ככל שבוע פותחים במראות האלו, שלא לדבר על הריחות…” צילום: דורון פורסטנברג

באתר העירייה נכתב: “חולון זוכה מדי שנה לפרסים על היותה עיר נקייה המקפידה על סביבה נעימה וחזות מטופחת. מחלקת תברואה וסביבה מופקדת על טיפוח איכות החיים והסביבה בעיר ומטפלת במגוון נושאים שביניהם: פינוי אשפה, מחזור פסולת, גזם וגרוטאות, ניקיון רחובות, כבישים ומדרכות, הקמת מוקדי מחזור לאיסוף בקבוקים, נייר, דיסקים וסוללות, איסוף קרטונים ברחבי העיר, הסברה לתושבים”.

אך המציאות בשטח מראה אחרת, ישנן אמנם המון פינות חמד בעיר, מטופחות ומושקעות, מזה אי אפשר להתעלם, אך ההזנחה ברמת המאקרו וברמת המקומות “הפחות ממותגים” ניכרת מאוד, וכל זאת העידו כאמור, מעל 200 תמונות בתוך פחות משבוע. אנו סבורים שאיכות חייהם של התושבים אינה צריכה להימדד עפ”י האופן בו רואים אותה תושבי החוץ, אלא ברמה היומיומית בה הם יוצאים מבתיהם, מסתכלים על סביבתם, מריחים, נוהגים, חשים, חיים.

מובאת כאן לפניכם טבלת זמני הטיפול מתוך אמנת השירות של מערך תברואה וסביבה בעיריית חולון. האם מערך התברואה עומד בזמנים אלו בפועל? המציאות בשטח אומרת שלא.

טבלת זמני הניקיון מתןך אתר עיריית חולון. צילומסך
טבלת זמני הניקיון מתןך אתר עיריית חולון. צילומסך

תלונות נוספות בנושא קבלן הניקיון החדש מגיעות מכיוון נהגי ונהגות העיר, לא מעט תלונות של תושבים היוצאים לעבודה בשעות הבוקר המוקדמות ונחסמים ברחובות חד סטריים ע”י משאיות זבל של העירייה, לפעמים אף לרבע שעה ויותר, זאת עפ”י דיווחי התושבים. כאן באמת לא ברור מה העניין להתחיל את הפעילות בשעה 9:00 לערך, שעה סבירה בה כל אדם עובד ממוצע כבר הגיע אל מקום עבודתו.

תושבת העיר מזל זלצר כותבת לנו כך: “גם הבוקר.. אותו רחוב, אותה שעה.. רק הפעם איסוף אשפה… למה בשעות הבוקר??”, “כל בוקר אותו סיפור !!! למה על הבוקר??? תעשו את זה אחרי שעה 9:00”.

משאית זבל חוסמת את התנועה בשעות הבוקר. צילום: מזל זלצר
משאית זבל חוסמת את התנועה בשעות הבוקר. צילום: מזל זלצר

חולון מונה כיום כ-205,000 תושבים לערך, זאת עפ”י פרסומים רשמיים, שכונות חדשות הולכות ומוקמות, קומות נוספות לבניינים בפרוייקטים של תמ”א ופינוי בינוי, בקרוב ח-500 תהפוך לשכונה חדשה בעיר שתוסיף לעיר בין 10,000-15,000 תושבים, ומערך התברואה צריך להתייעל בהתאם. חדשנות היא לא מילה גסה, אך גם השכונות הותיקות והפחות ממותגות בעיר צריכות לזכות ליחס הולם ולזכותם הבסיסית לקבל סביבה נקיה עבור תשלומי הארנונה אותם הם משלמים מידי חודשיים לעירייה.

פנינו אל עיריית חולון וביקשנו תשובות והתייחסות לנושאים הנ”ל, שאלנו על הקירטריונים בגינם נבחר קבלן הניקיון הנוכחי, והאם ישנו גורם מטעם העירייה המפקח על ההתנהלות בשטח, נכון למועד פרסום הכתבה לא נמסרה תגובת העירייה.

נמשיך לעקוב אחר הנושא, אתם מוזמנים תמיד לשלוח לנו חומרים.

פניות למחלקת התברואה בעיריית חולון:

  • שעות קבלת קהל: יום ג’ 18:00-16:00.
  • כתובת: עיריית חולון, רח’ ויצמן 58, חולון, קומה 4 חדר 401.
  • טלפון: 03-5027388
  • פקס: 03-5027035
  • דוא”ל: Pniyot_tashtiyot@holon.muni.il
נכס דיגיטלי

4 תגובות על “תלונות תושבים – זבל והזנחה ברחובות העיר

  1. ברחוב הלוחמים 25, פינוי מיכלי האשפה הועבר מהעירייה לקבלן (שאר הרחוב מפונה ע”י העירייה והסיבה לטענתם שאת 2 המיכלים צריך לסחוב בעלייה). מאז אנו עוברים את הויה דלרוסה, תלונות על תלונות של אי פינוי האשפה או אי החזרת המיכלים. ולדוגמא זה 4 שבועות שהקבלן לא מפנה בימי ג’. את המיכלים אינו מחזיר (כנראה בידיעה של חוסר ברירה ואז אני מחזירם לאחר יום). את מיכסי המיכלים הם קושרים עם כל מיני חבלים ורצועות ולא הלאה אתכם לגבי חיתוך שלהם. (לעובדי העירייה היתה גומיה התופסת את המכסה ואשר משחררים אותה בסיום הפינוי). מומחה לזבל נהייתי (כנראה בהשראת אבי ז”ל שעבד במחלקת התברואה של עיריית ת”א). בפגישה עם מנהל המחלקה כמדומני ששמו אבי מור, ממש לא להאמין, הוא טען נגד זה שאני תוקף את המחלקה בפייס, הוא גם טען לעברי שהוא יודע שאני מקליט אותו (מחלת הרדיפה?) ואמר לי בזאת הלשון, מה שהיה הוא זה שיהיה וממש גיחך. אז מה לעשות כאשר משרת ציבור שמקבל כספו מכיסינו ושכח זאת, אולי הוא חושב שאנחנו משרתים אותו?….. מנפלאות עריית חולון………………..

  2. מדהים שישנם אנשים בעיר חולון שטוענים שמי שאשם במצב הם התושבים וחלילה עיריית חולון והעומדים בראשה…
    מדהים שאותם אנשים הם בעצם פעילים מרכזיים מאוד בסיעה של מוטי ששון ואף חברים בועדות בעירייה מטעמו…
    מדהים שאין להם בושה להאשים את אנשי המשמר החברתי חולון ברדיפת מוטי ששון כאשר ברור כיום לרוב הציבור שיש בעיות חמורות בהתנהלות מצד העירייה והעומד בראשה!!!
    תושבי חולון – החיים בזבל 2015

  3. מסכימה עם כל מילה . העירייה חדלה לתפקד . העיר מוזנחת , מלוכלכת ולא נעשה בה דבר לקדם אותה מבחינה בריאותית, חזותית , תרבותית ועוד. אבל!!!! קיים אבל גדול מאד!!!
    התושבים!!!! למה יש אנשים שחושבים שמותר להם להשליך לכלוך וטינופת בכל מקום בו הם שוהים וזה ממש בסדר מצידם, כך גם מלמדים את ילדיהם הקטנים. מה שמרתיח במיוחד זו העובדה כי אלה הם שמרימים קול צעקה הכי גבוה וצורם.
    גם אם יעמידו בחולון גדודים שיינקו את העיר, דבר לא ישתנה מבחינה זו כל עוד לא ינהגו
    התושבים עצמם באופן תרבותי.
    אז לצלם את המפגעים זה , תסלחו לי, אוננות לשמה.
    תבואו בטענות לראש העיריה שלא ממלא את תפקידו כראוי, אבל
    חנכו את אלה שמשליכים זבל גדול וקטן בכל מקום בו הם שוהים, על ידי העמדת שיטור רציני שיעשה את עבודתו, קנסות כבדים ועוד. אולי ככה נוכל להדביר את הרעה.

  4. העיריה חסכה על גב התושבים 4 מיליון ש”ח !!!
    http://www.holon.muni.il/irya/MoetzetIr/DocLib/מס%2018%20ישיבת%20מועצת%20העיר%20שמן%20המניין%205.10.2014-%20432.pdf

    “איתי זילבר: אני מעלה נושא שכבר עלה בישיבה הקודמת אדוני ראש העיר

    ואני אשמח להתערבותך. בישיבה הקודמת דיברנו על חבלי הלידה

    המאד מאד קשים שחוותה העיר במעבר לקבלן חדש, אנחנו

    בירכנו על הקבלן החדש שיחסוך כספים, קבלן לפינוי אשפה, אך

    כולכם בוודאי מודעים למה שקורה בעיר עדיין, לצערנו. אנחנו

    מקבלים פניות באופן כמעט יומיומי מתושבים שעכשיו אולי

    מפנים את הזבל, אבל לא מחזירים את הפחים או מחזירים אותם

    ומוציאים אותם בשעות מאוחרות.”

    “משה מועלם: איתי, תקשיב לי. הפער בין שני המכרזים הוא כמעט 4 מיליון ₪

    לשנה. 4 מיליון ₪ לשנה! האם אתם מבינים על מה אתם מדברים?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support