עם הפנים לאירופה – ראיון עם איתן לנציאנו – יו”ר הפועל חולון

נכס דיגיטלי

לאחר עונה לא פשוטה שעברה על הפועל חולון ובצל מתיחות שלא ניתן להתעלם ממנה בין חברי הנהלת הקבוצה, ישבנו עם איתן לנציאנו – יו”ר הפועל חולון לראיון אחד על אחד ויצאנו מאוד אופטימיים, עם התרפקות על רגעים יפים, דיסקס על העונה שחלפה, ועל אף העונה הקשה שעברה על הקבוצה, ישנה חשיבה לעתיד, ואפילו אירופה בקנה…

איתן לנציאנו, יו”ר הפועל חולון, ספר לנו קצת על עצמך למי שלא יודע

אני מתעסק שנים בתחום הביטוח, אב לשלושה ילדים, חולוני שורשי, יליד חולון. גדלתי ליד אולם הפחים, וכבר מילדות נדבק בי החיידק הסגול. אבי היה חבר של כל מקימי הקבוצה המצרית-חולונית בשנות החמישים. נושא תפקיד, יו”ר ואחד מבעלי זכויות הניהול במועדון משנת 2009.

הקיר החולוני במשרד של איתן \ מילניום ביטוח
הקיר החולוני במשרד של איתן \ מילניום ביטוח

העונה שזה עתה הסתיימה הייתה די קטסטרופלית, מה לדעתך הגורמים לכך?

הכל היה נראה טוב התחלה עם סגל ושחקנים שעל הנייר היו אמורים להוביל אותנו למקומות אחרים.

נתחיל עם הפציעה של בן רייס, קיווינו שזה לא יקרה, ידענו שלוקחים סיכון ולצערנו הוא גמר את העונה עוד לפני שהתחילה. הוא בהחלט היה צריך להיות גורם מרכזי בקבוצה. אני חושב שהיו גם התנהלויות לא נכונות, פציעות, שילוב של חוסר מזל והתנהלות לקויה וכמובן פציעות, שאין לנו שליטה על זה.

אתה חושב שגם המעבר מאולם הפחים להיכל הספורט תרם לכך?

בהתחלה לא ידענו איך לאכול את היכל הספורט בלה-פארק, לאחר כ”כ הרבה שנים באולם הפחים שהיה לנו בית, היו חששות. אבל אם אני מסתכל בדיעבד נכון לסוף העונה – אין ספק שההיכל הזה עשה טוב למועדון, טוב לעיר, והפך לסוג של מבצר מוקדם מהצפוי, ולראיה – 10 ניצחונות מתוך 12 הושגו בבית, שזה אגב אחוז הצלחה יותר מאולם הפחים בשנה שעברה.

הפרפל בראדרס (שער 3 לשעבר) מעודדים בהיכל הספורט החדש. צילום: יואב בן פורת
הפרפל בראדרס (שער 3 לשעבר) מעודדים בהיכל הספורט החדש. צילום: יואב בן פורת

ספר על רגע שלא תשכח מהעונה

הניצחון על נס ציונה בבית, שם הבנתי שכנראה המשימה הושלמה, ידעתי שזה הניצחון שישאיר אותנו ליגה. רגע נוסף הוא היה הפעם הראשונה שראיתי את ההיכל החדש מלא, זה היה צמרמורת, ריגוש, ונתן לי להבין מה כוחה של העיר הזאת.

בא נדבר עוד קצת על העונה שעברה מנקודת מבט שלך: שחקנים, מאמנים, סגל…

אלעד חסין – הוא קודם כל בן אדם שאני מאוד אוהב, וחושב שהוא מאמן מצויין, לצערי במבחן התוצאה הוא לא עמד והפרידה ממנו נעשתה בלב כבד, ואני בטוח שהוא עוד יהיה חלק מהמועדון בעתיד.

דן שמיר – את דן הכרתי עוד מהקדנציה הקודמת, אדם דעתן שיודע מה הוא רוצה מעצמו, הוא מבין כדורסל ומאמן מהטובים בארץ, החיבור אליו היה די טבעי, ההתחלה לא היתה קלה. ובתנאים שהיו אני חושב שהוא עשה עבודה מדהימה. המטרה שלשמה הוא הגיע הושגה – נשארנו בליגה.

קלייבורן – מהשחקנים הטובים שנחתו פה, אישיות מדהימה, משהו שהוא יוצא דופן אצל שחקן זר. זה לקבל את כל החבילה, אין ספק שהוא ירשם בדפי ההיסטוריה של המועדון כאחד השחקנים הגדולים שהיו פה.

אתם חושבים שהוא ישחק עונה נוספת בחולוניה? לצערי אני לא חושב שזה ריאלי, למרות שחלומות מתגשמים לפעמים.

קלייבורן בדרך לעוד 2 נקודות. צילום: יוסי כהן
קלייבורן בדרך לעוד 2 נקודות. צילום: יוסי כהן

גוני יזראלי – הלב של הקבוצה, יחד עם שלומי הרוש ואייזיק רוזפלט, והשילוב שלהם עם שאר השחקנים ובעיקר סקוטי שהגיע שלקראת סוף העונה עם תמיכה נדירה של הקהל שלנו בבית ובחוץ – הביאה את התוצאה הרצויה.

רבות כבר נאמר על הקהל החולוני, תן כמה מילים שלך

תמיד שמדברים על הקהל הצמרמורת ישר מתחילה לזרום לי בגוף, אני חלק ממנו, בשר מבשרו, והסיבה העיקרית אם לא היחידה שאני לוקח על עצמי את תפקידי הניהול במועדון, חשוב לי לשמור על האינטרסים של המועדון. ובנוסף אני רוצה להגיד שהיה מרגש מאוד העונה לראות גם קהל חדש שמגיע, משפחות שלמות, הורים וילדים, גברים ונשים, ולראות את כל רחבת לה-פארק צבועה בסגול לפני משחקים זה ממש מרגש. מה שמוכיח שוב שלעיר הזאת ולקהל הזה מגיע קבוצה שתשחק באירופה ולפחות תתמוד בצמרת אם לא יותר מזה.

והנה גם קטע שנתפס בעדשת המצלמה שלנו במשחק הפרידה מאולם הפחים, ללא ספק הקהל הטוב ביותר בארץ.

לאחרונה לא ניתן להתעלם מהמתח בהנהלה, איך אתה רואה את הדברים?

זה נכון שאי אפשר להתעלם מהמתח הקיים, אני הייתי מעדיף לדבר פחות על העניין אבל לא יכול להכחיש שככל הנראה אני לא אוכל להישאר במועדון בסיטואציה הקיימת, אלא אם כן יהיה שינוי, שאני מאוד מקווה שנבשר עליו בימים הקרובים. אנו עושים מאמצים מאוד גדולים בימים האחרונים להגיע לסוג של סידור שכולם יוכלו לחיות איתו, בדרכי נועם. מה שיגרום למועדון להתחיל להתכונן לעונה הבאה.

נשמעות הרבה תלונות על התנהלותו של מיקי דורסמן, כולל שחקנים וצוות, מה דעתך בנושא?

אני ומיקי יצאנו יחד לדרך ב-2011, יחד עם עוד מספר אנשים, וניסינו לקחת את המועדון על מנת להביא אותו למקומות גבוהים יותר ולביטחון כלכלי. מיקי היה בשבילי דמות שהאמנתי בה וסמכתי עליה, משהו שהתערער בזמן האחרון לצערי. כל מיני החלטות והתנהלויות שהתקבלו במהלך העונה שלא ראיתי אותן עין בעין איתו, ולא רק אני. ולמרות הכל אין לי טינה אליו ואני לא שוכח מה הוא עשה בשביל המועדון. אני מאמין שנמצא את שביל הזהב ונעשה מה שטוב למועדון בלבד.

בשבוע שעבר המנכ”ל רועי דבורה התפטר מתפקידו, מה אתה יכול לספר לנו על זה?

קודם אני אספר על רועי, זה בן אדם שנכנס לחיינו לפני כשלוש שנים והתחושה היא כאילו הוא איתנו כבר 30 שנה, בן אדם מוכשר, שלא מכיר מכיר את המושג “אי אפשר”, התחבר למועדון ולאוהדים בצורה יוצאת דופן, תמיד אוזן קשבת לכל מי שרק רוצה.

לגבי התפטרותו, אני יכול רק להצטער על זה, אני מאמין שיש לו מספיק סיבות לעשות את זה, כי אני יודע שהוא אוהב את המועדון וזה דבר שהיה לו קשה מאוד לעשות. כולי תקווה שזה לא סופי והוא ישאר איתנו.

פסק זמן, דן שמיר מתדרך את השחקנים. צילום: יואב בן פורת
פסק זמן, דן שמיר מתדרך את השחקנים. צילום: יואב בן פורת

איך אתה רואה את העונה הבאה? מתחילים להתכונן?

בהנחה שאכן אמשיך להיות חלק מהצוות הניהולי, הדבר הראשון שנעשה זה להירשם לאירופה. לסגור עם שחקנים שעדיין לא חתומים ואנחנו מאוד רוצים אותם, כמו שלומי הרוש למשל, נעשה מאמצים להחזיר את סקוטי ריינולדס, להשאיר את אייזיק רוזפלט, ואת שאר העבודה נשאיר לדן שמיר שאנחנו סומכים עליו, וכבר חתום לעונה הבאה.

חושבים על אירופה בקבוצה?

עד כמה שתלוי בי ובאנשים שאני מקורב אליהם, אין ספק שצריך להירשם למפעל אירופאי העונה, לעיר הזאת ולאוהדים שלנו מגיע גם אירופה, עד כמה שזה תלוי בי חולון תשתתף באירופה.

מה לגבי שלמה אייזיק? מה יהיה תפקידו בכוח? ישנם פרסומים שהוא חוזר לקבוצה

שלמה אייזיק פרש בדיוק לפני שנה מתפקידו כיו”ר המועדון, שלא מרצונו כפי שכמעט כולם חושבים, ולאור בקשות של האוהדים, עיריית חולון וגורמים נוספים במועדון שביקשו לראות אותו חוזר לפעילות, הוא החליט שהוא מוכן לקחת אחריות על המועדון  ולעשות כל שביכולתו להגשים את מטרותיו. אני בטוח שישמח לשתף פעולה אם כל מי שרק מוכן להצעיד את המועדון קדימה ולהיות שותף לדרך.

שלמה בארבע שנותיו תרם גם כנותן חסות בשנתיים הראשונות ובשנתיים לאחריהן גם כבעלים וגם כנותן חסות (UNET), חזר למועדון לגייס חסויות, ולמרות שבשנה שעברה פרש מתפקידו, היה גורם מכריע בהבאת “הכשרה ביטוח” כספונסר ראשי, ושגריר מערכות. ועשה כל שביכולתו לעזור למועון גם מבחוץ. אני חושב שזה יעשה טוב לכל המערכת שאדם כמו שלמה יחזור לשדרת הניהול ויוביל אותה.

עוד ערב אנרגטי שלאחר ניצחון בהיכל החדש. צילום: יוסי כהן
עוד ערב אנרגטי שלאחר ניצחון בהיכל החדש. צילום: יוסי כהן

ספר על רגע בלתי נשכח עבורך עם הקבוצה

כמובן האליפות ב-2008, רגע שריקת הסיום שהבנו שאנחנו אלופים, עד היום כשאני צופה בהקלטה אני חושש שהכדור של ביינום יכנס. אין ספק שמותיקי השבט, שראינו הרבה “כמעטים” זה היה רגע השיא. וכמובן אי אפשר שלא לחבר את זה לעונה אחרי עם הזכיה בגביע, בתוך פחות משנה החזקנו בשני התארים.

ולמרות הכל אני מקווה שהרגע הכי גדול עוד לפנינו.

לסיום משהו שהיית רוצה להגיד לגולשים שלנו, לאוהדים, לקהל?

אני רוצה להגיד שלא חשוב מה יקרה, אני מבטיח שאני אעשה כל שביכולתי כדי שהמועדון הזה יצליח יתן הנאה מקסימלית ורגעים של אושר בעתיד. והכי חשוב – שהמערכת תהיה רגועה, חברית, ושתהיה סביבת עבודה מהנה עם שיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים במועדון.

הפועל חולון זה הקהל שלה, והקהל שלה זה הפועל חולון. כך היה וכך יהיה.

נכס דיגיטלי

One thought on “עם הפנים לאירופה – ראיון עם איתן לנציאנו – יו”ר הפועל חולון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support