תושב העיר זועם: “למה מתנדבים צריכים לעבור תלאות בעודם מבצעים עבודת קודש?”

נכס דיגיטלי

תושב העיר והפעיל החברתי המוכר מיקאל (מיקי) בוזגלו העלה אמש סירטון אשר מבקר בחריפות את עיריית חולון בכל הנוגע להתייחסותה ברמת המקרו לאיכות המקלטים ובעיר. הרקע לסיפור החל כאשר בוזגלו הגיע להתנדב בפעילות חלוקת המזון לנזקקים בעיר אשר מתנהלת ממקלט ברחוב הצפירה וראה את תת-התנאים במקום, לדבריו.

במקלט עירוני זה, הסמוך מאוד לכיכר סטרומה מתבצעת פעילות למען הקהילה ובדגש על משפחות מעוטות יכולת, של עמותת “יד לחיים טובים יותר”, עיקר הפעילות הינה חלוקת סלי מזון ע”י מתנדבי העמותה אשר מגיעים למקום, ממיינים, אורזים ויוצאים לחלק את החבילות למשפחות. בוזגלו שלף את הטלפון הנייד והחל לתעד את הנעשה במקום, “לצערי את הריח לא ניתן להעביר דרך הוידאו” אמר לנו בוזגלו. לדבריו של בוזגלו הועברו פניות לעירייה בנושא אך זו נשארת אדישה לתת-התנאים של המתנדבים במקום אשר מונים בין היתר צחנה והצפות, כפי שתוכלו לראות בסרטון הנ”ל

בין היתר תוכלו לראות את המתנדבים עוברים על רפסודות עץ לאור ההצפה, וכן קירות מתפוררים. אגב, לאור הנראה בסרטון, גם לא כ”כ בטוח שהמקלט עדיין מסוגל לעמוד ביעודו המקורי (הגנה בזמן אמת), אך זוהי השארה\תהייה בלבד, ורצוי שיבדקו זאת אנשי המקצוע.

עוד מציג בוזגלו בתחילת הסרטון את הגזם אשר חוסם חניות ולא מטופל על ידי העירייה, רק בהפרש של כמה ימים. נקודה זו הועלתה לא מעט גם כאן בפורטל זה ובעמוד הפייסבוק שלנו, ובקצרה: ישנו הפרש של מספר ימים בין זמני הגיזום לבין איסוף הגזם בכל רחבי העיר, תופעה שהיא לא ממש חדשה לתושבים, בימים אלו עומד הגזם וחוסם מדרכות להולכי רגל, חוסם נתיבים בכבישים, וכל זאת בצורה שהשלכותיה במקרים מסויימים יכולות אף לסכן חיים. וזה על קצה המזלג גם מבלי להיכנס להעצמת מצוקת החניה והעניין “הויזואלי” שלו.

עניין זה נוסף לעוד מאות (ואולי אלפי) תלונות של תושבי העיר במהלך השנים האחרונות בכל הנוגע לעניין התברואתי ואף ההזנחה מצד עיריית חולון. השיח ברשתות החברתיות גובר ואף לא מעט כתבות (כמובן גם בפורטל זה) המתבססות על המציאות בשטח מראות תמונה די עגומה בכל הנוגע לתברואה. והעירייה מצידה? מעלה סרטון ויראלי בפייסבוק ושמה עליו הרבה כסף לקידום ממומן.

מתוך סרטון אשר העלתה העירייה בעמוד הפייסבוק. צילום מסך
מתוך סרטון אשר העלתה העירייה בעמוד הפייסבוק. צילום מסך

בסרטון מצהיר ראש העיר כי “התפקיד שלנו זה להקשיב לתושבים”, ובכן, יש בהצהרה לא מעט מן האמת, אך מה לגבי היישום? המציאות בשטח מראה כי קיימת הזנחה מגמתית בכ”כ הרבה רבדים, מה שיפה בעידן של היום הוא שהתושבים עצמם מהווים את גופי התקשורת, כך שכל מה שנכתב ע”י התקשורת הממוסדת נלקח בערבון מוגבל, ומה שמעודד לחשיבה ביקורתית, וזהו המפתח לשינוי הן ברמת העיר והן ברמת המדינה.

ונסיים בנימה אופטימית? למה לא… קיים סיכוי מאוד סביר כי הלחץ הגדול והבלתי ניתן להתעלמות מצד התושבים ברשתות החברתיות וכן גופי התקשורת הבלתי תלויים (כמו זה שאתם קוראים בו כעת) גרם לעירייה לחשב מסלול מחדש ובאמת להקשיב יותר. נקווה שהסרטון הנ”ל שהעלתה העירייה היננו פרומו לבאות בעתיד, להקשיב וליישם דברים בשטח גם ברמת המקרו ולא רק ברמת המיתוג, בדיוק כמו אלו שהציג בוזגלו ועוד אלפי תושבים אכפתיים.

נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support