המרוץ לראשות העיר חולון – סקירת ביניים

נכס דיגיטלי

בתאריך 30 באוקטובר יתקיימו הבחירות לראשות העיר, בעוד כחודשיים (וקצת) ילכו תושבי חולון אל הקלפיות ויבחרו מי הראוי לקבוע את עתידה של העיר בחמש השנים הקרובות. ולאחר עשורים בהם מכהן מוטי ששון, ניכר כי שלטונו מתערער במקצת. ולראשונה יצטרך ששון לספק גושפנקאות לתושבי העיר, שהינן מעבר לכח האינרציה ששירת אותו עד כה.

מוטי ששון, אשר מכהן בראשות העירייה משנת 1993 ועד היום, הוא עדיין המועמד המוביל בבחירות הקרובות (ואפילו בפער ניכר), אם כי מסתמנת מגמה מאוד מובהקת בקרב התושבים, של רצון לשינוי ומגמות חדשות, בעיקר עם אורנטציה צעירה וחדשנית יותר. רבים מתושבי חולון יצאו מהאדישות אשר אפיינה את הרחוב החולוני שנים. גם אחוזי ההצבעה אשר אמורים לעלות באופן ניכר בבחירות הקרובות, התעוררות הקהל הצעיר יותר בעיר, וכן הרשתות החברתיות \ עידן המידע, והתהיות שמעלים תושבים בפורומים ציבוריים, לא ממש משחקים לטובתו של ששון. ועדיין מדובר בראש עיר ותיק ומנוסה. יצאנו לבדוק…

המרוץ לראשות העיר - סקירת ביניים
המרוץ לראשות העיר – סקירת ביניים. צילום: יואב בן פורת

לצורך הכנת  כתבה זו, העלנו גם סקר מקדים, בעמוד הפייסבוק שלנו, עליו השיבו מאות תושבים, דיברנו עם תושבים ברחוב, עקבנו אחר המתמודדים ופעילותם ברשתות החברתיות. ולהלן מספר מסקנות לקראת יום הבוחר:

  • יצויין כי מדובר במסקנות ראשוניות בלבד, ועוד המון דברים יכולים (וניכר כך) כי ישתנו בחודשיים+ הקרובים. סדרת כתבות תעלה מידי סופ”ש כאן באתר.

אז נפתח כאמור עם ראש העיר המכהן, מוטי ששון – אשר רץ לקדנציה נוספת לראשות העיר חולון. מוטי ששון נהנה כמובן מיתרונו המובהק על שאר המועמדים, והוא: הותק והניסיון רב השנים שלו. ששון, כבר למעלה משני עשורים מכהן בראשות העיר חולון ומנהל אותה, והפך לסוג של “מותג” בקרב התושבים, בעיקר הותיקים יותר. וכאן נקודה חשובה: ששון נהנה מגרעין מצביעים קבוע במשך השנים, מה שאין לשום מועמד אחר בבחירות אלו (6 נכון לכתיבת שורות אלו).

הותק של ששון משחק לראשונה בבחירות אלו גם לטובתו אך גם במידה ניכרת לרעתו, לאחר 2 עשורים של קיפאון, חולון אמנם החלה במגמת צמיחה יפה החל מסוף שנת 2014\תחילת 2015, אך זאת לאחר שדישדשה במקום שנים רבות. ותושבים לראשונה רוצים תשובות. היכן היתה חולון בעשורים האחרונים, כאשר כל הערים מסביב עקפו אותה בסיבוב כמעט בכל פרמטר אפשרי?

אין ספק שחולון מתפתחת בשנים האחרונות, החל מיריית הפתיחה עם מתחם לה-פארק החדש, דרך מתחם עזריאלי ועימו מקומות בילוי רבים והייטק בעיר, 2 מתחמים חדשים בסמוך אשר בבניה, מרכז הצעירים אליעזר, רכבת קלה בתכנון, עשרות פרוייקטים של תמ”א \ פינוי-בינוי… וכיוב’. חולון מקבלת לראשונה פנים אטרקטיביות יותר ומתנערת מתדמית העיר “הזקנה” שהוצמדה לה בשל מדיניות העירייה בעשורים האחרונים. וזאת למרות המיתוג המאסיבי כעיר הילדים, שאולי היה נחמד כלפי חוץ, אך כלפי פנים הורגש באופן מובהק כאשליה אחת גדולה מבחינה פרקטית.

ניתן לראות בקרב רבים מתושבי העיר ומהשיח ברחוב וברשת כי ששון “מיצא” את התפקיד. מאידך, המון תושבים גם זוקפים לזכותו של ששון את הותק והניסיון רב השנים ואת יכולות הניהול שלו, שהן רבות עשרות מונים מעבר לשאר המתמודדים.

מוטי ששון משיק קמפיין חוצות. צילום: יואב בן פורת
מוטי ששון משיק קמפיין חוצות. צילום: יואב בן פורת

שי קינן – שי קינן הינו מועמד צעיר ומפתיע. על אף היותו מועמד צעיר (37), לקינן רקורד כסגן ראש העיר ושנים רבות של עשייה ציבורית, ביום רביעי האחרון (15.8) השיק קינן את קמפיין הבחירות שלו בנוכחות מאות תושבי העיר וכן שרים וחברי כנסת בעיקר מהליכוד. קינן נהנה מרוח גבית חזקה של הליכוד כמועמד המפלגה לראשות העיר, בזה אחר זה עלו אל הבמה השרים ישראל כץ (תחבורה), גלעד ארדן (בטחון פנים), השר ותושב העיר אלי כהן (כלכלה) וכן חברת הכנסת נאוה בוקר, והעידו עד כמה ישב עליהם קינן ולא הרפה כדי לדחוף את העיר קדימה בכל הרבדים ולקדם אותה. הן בשיטור עירוני, הורדת מחירי הצהרונים, פתיחת צירים חדשים אל חולון וממנה, ועוד…

הקמפיין של שי קינן הושק באורנטציה צעירה, בדגש על המחר \ על העתיד, קינן דיבר על הובלת העיר קדימה ועל הצורך לשנות תבניות מחשבתיות לכיוון העתיד וליישם בעיר מגמות עתידיות שכבר מיושמות בערים רבות מרחבי העולם.

שי קינן בהשקת הקמפיין עם שרים וחברי כנסת מהליכוד+כולנו
שי קינן בהשקת הקמפיין עם שרים וחברי כנסת מהליכוד+כולנו

ניתן בהחלט לומר נכון לכתיבת שורות אלו כי קינן נושף בעורפו של ששון, וסוגר על פערים גדולים במרוץ לראשות העיר, אמנם רק כחודשיים נותרו עד הבחירות, אך במונחים של בחירות מוניציפליות הכל עוד יכול להשתנות והכל עוד פתוח.


מורן ישראל – מורן ישראל הינו מועמד מוכר בעיקר בקרב צעירי העיר, ישראל מקדם תוכניות כדי להתוות לעיר גישה צעירה ומתפתחת יותר, הוא האיש שלא מפחד “להפוך את השולחן” בישיבות מועצה ולהעמיד דברים על מקומם, מורן איש יסודי, קצין בצבא, קורא חומרים ויודע טוב על אילו נקודות לשחק. לזכותו רקורד של שנים של עשייה במועצת העיר, קידום העיר עבור הצעירים, וכן תמיכה והתערות בקהל הצעיר בעיר חולון. את מורן ישראל תוכלו גם למצוא בהרצאות בברים בעיר, בהליכה ברחוב, ואף בחוגי בית נגישים לכל מאן דבעי. צפו בהשקת הקמפיין של מורן ישראל:

(במידה והסרטון לא מתנגן לחצו כאן)

מורן ישראל נולד וגדל בחולון, הוא בהחלט מכיר את הקהל החולוני, וניכר כי פועל לטובת הצעירים בעיר, ישראל בהחלט מביא עימו רוח חדשה. אך האם המשאבים העומדים לרשותו יצליחו להתגבר על מועמדים מבוססים וותיקים ממנו? ספק. חולון נמצאת במוד דינאמי ביותר בימים אלו והכל יכול לקרות. ככל שהקמפיין של ישראל יפגין יותר חדשנות בקרב הקהל הצעיר – כך יכולתו לנגוס בנתח גדול יותר בקרב המצביעים הצעירים. בכל אופן ניכרת מגמה של התחזקות סיעת “צעירים” במועצת העיר הקרובה.


מיקאל בוזגלו – בוזגלו נהנה מיתרונות בולטים בעיקר באינטרנט, בדגש על קבוצת הפייסבוק שהקים, וכן על הרקורד של עשייתו ופעילותו החברתית. מיקאל בוזגלו מסקר לא מעט את העיר בשידורי וידאו לייב, נכנס לפרטים הקטנים, וזהו דבר אשר מעורר תהיות לעתיד… ראש עיר (במידה ויבחר) אשר הולך ומתעד דברים לפרטי פרטים ועובד בפועל מול בעלי המקצוע האמונים על כך? (במידה ותינתן בידיו הסמכות). זה דבר שיכול להיות מאוד מעניין. לצד בוזגלו התייצבו אף פעילים חברתיים בעיר כדוגמת ניסן זכריה (המשמר החברתי חולון) וכן חבר המועצה עמוס ירושלמי.


צפייה בוידאו – מיקאל בוזגלו משיק את קמפיןן הבחירות שלו ^.

(קליק לאתר קמפיין הבחירות של מיקאל בוזגלו).


קרן גונן – גונן הינה מועמדת חדשה לראשות העיר עם רקורד של עשיה סוציאלית. גונן ניהלה את מרכז “מ.ט.ר.ה” בחולון (מרכז להתפתחות הילד). הינה בעלת תארים אקדמיים רבים וגדלה בשכונת ג’סי כהן בעיר. מאחורי גונן עשרות שנות עשייה, היא מתמודדת שבאה עם קבלות, ועם זאת עדיין לא מוכרת מספיק בקרב הקהל הרחב. גונן משחקת הן על הקהל הותיק והיא בהחלט יכולה לקחת קולות מהגרעין הותיק של ששון. ומעידך, יכולה גונן גם לכוון לקהלים חדשים. גונן היא הראשונה שהכריזה על מועמדות, השיקה אתר, וכן פרסמה בגלוי את המצע והעמדות שלה בפומבי. (קליק לאתר).

גונן עושה רושם של אישה יסודית, אחראית, ומקצועית, שלא מהססת להביע את עמדותיה בפומבי ולגייס עבורן את הציבור הרחב. צפו בסרטון השקת הקמפיין של קרן גונן:

(במידה והסרטון לא מתנגן לחצו כאן)


אילו גזית – אילן גזית הינו מועמד חדש, הכריז על מועמדותו רק לאחר הסקר שלנו, ומתמודד מטעם מפלגת “יש עתיד” של יאיר לפיד. עפ”י עמוד הפייסבוק של גזית, סיסמת הקמפיין שלו הינה “חולון התעייפה”, הוא מרבה להשתמש בסיסמה זו, ועדיין קשה לפענח את גזית בהקשר זה, שכן אם מסתכלים בעמוד העסק שלו בפייסבוק (קליק) מסתבר שגזית אף הנחה את אותם אירועים “עייפים” ומשעממים בחסות של מיליונים מהעירייה, כדוגמת הגראד-פריקס בחולון, וכן אישתו – לימור גזית, נמנתה מבין המפיקות של אותו אירוע. בשלב זה לא נמהר לקפוץ למסקנות, אנו רק מביאים כאן, כתמיד, בפני תושבי העיר את העובדות.

גזית חוזר שוב ושוב בעמוד הקמפיין שלו על המנטרה כי דרוש שינוי מרענן בעיר (קליק לעמוד הקמפיין), אך לא מציג נכון לעת עתה תוכניות פרקטיות. לא ברור נכון לכתיבת שורות אלו מהו יתרונו של גזית על יתר המועמדים. עם  זאת ניכר כי מדובר באדם מעורה ברחוב החולוני ובשיח.


קצת סיכומים ומסקנות ביניים:

כרגע חולון הולכת למגמה חדשה, גם אם הדבר לא יבוא לידי ביטוי בראשות העיר – הוא יבוא לידי ביטוי בהרכב המועצה. הקהל הצעיר מתעורר ומביא איתו קולות חדשים ורבים. בבחירות האחרונות עמדו אחוזי ההצבעה בעיר על 34%, מה שצפוי לעלות באופן ניכר, זאת מחד גיסא, ומאידך גיסא – ריבוי מועמדים יכול לשחק לטובתו של ששון, שכן הוא נהנה מגרעין מצביעים ותיק ונאמן, מה שאין לשאר המועמדים.

איחוד של רשימות או לחליפין קמפיין מבריק של אחד המועמדים בהחלט יכול לטרוף את הקלפים מחדש ואף לכפות על ששון סיבוב שני. במקרה של סיבוב שני – כל האופציות פתוחות.

מה שבטוח בהחלט – מערכת בחירות מעניינת צפויה לנו באוקטובר הקרוב בחולון… אם עד היום הייתם שואלים תושב ממוצע בחולון לגבי הבחירות, הייתם מקבלים תשובה בסגנון “מה זה משנה? מה אכפת לי?”. תושבים לא האמינו כי בכוחם לשנות, אך כעת מתעצמת המגמה כי ניתן להשפיע על עתיד העיר ולקחת אותה אל מחוזות חדשים.

סדרת כתבות וראיונות אישיים עם המתמודדים כאן באתר בקרוב.

נכס דיגיטלי

2 תגובות על “המרוץ לראשות העיר חולון – סקירת ביניים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support