ראיון חגיגי לרגל שנה לאוסקר ויילד חולון

נכס דיגיטלי

אל האוסקר ויילד חולון אנו מגיעים ביום חמישי לרגל חגיגות השנה למקום, ברקע דיג’יי ירון אשבל (מנהרת הזמן) כבר מתכונן למסיבת אייטיז, קצת לפני שהאקשן מתחיל ישבנו לבירה עם רן, אורי וטל, האנשים שמאחורי הבר המושקע ביותר כיום בחולון, ושוחחנו על השנה הראשונה בעיר, על אלכוהול, על אוסקר ויילד האיש ועל מה לא…

צילומים: אפיק גבאי

אז קודם כל ספרו איך בחרתם את השם אוסקר ויילד?

רצינו בר אירי, אוסקר היה יוצר, מחזאי ומשורר אירי, ידענו שאנחנו רוצים לפתוח בר אירי קלאסי עם טוויסט מסויים, אז אנחנו גם טיפה “ויילד”, זה מאוד התאים לנו לאג’נדה, כל המשפטים וההגיגים שלו היו מאוד מעניינים. זה התחבר לנו לאג’נדה.

בשלב זה אורי אף מראה לנו גם קעקוע עם ציטוט של אוסקר ויילד האיש “Be yourself because everyone else is taken” (בתרגום גס: תהיה עצמך כי כל השאר תפוסים). החיבור לאוסקר ויילד האיש ניכר בקרב מנהלי המקום שאף מספרים לנו כי לפעמים אנשים לוקחים תחתיות הביתה עם ציטוטים שאהבו במיוחד.

* על תחתיות הבירה באוסקר ויילד הבר רשומים ציטוטים של אוסקר ויילד האיש.

אוסקר ויילד חולון
אוסקר ויילד חולון

ומה האג’נדה? איך תגדירו את המקום? את המאפיינים שלו?

זה מקום שהוא לאורך זמן, עסק שיהיה כאן ב-20-30 השנים הקרובות ויתאים לנו, ולילדים שלנו, יש כאן קשת רחבה של גילאים. הכניסה היא לגילאי 24 פלוס.

רן: אני לא מאפיין אותו, הוא מאפיין אותי. הקהל שבא לכאן אוהב בעיקר בירות, אוהב וויסקי טוב, אוהב אוכל טוב. יש לנו כאן מעל 100 סוגי בירות, מתוכם 25-29 מהחבית (תלוי בעונה), ומבחר וויסקי של כ-200 סוגים, זה עולם שלם. אנחנו מאוד משתדלים להעביר כאן את הלקוח חוייה של שתיה בקטע שהוא גם תרבות וגם בילוי, שילוב. אנחנו לא חוסכים כאן בכלום. “אוסקר ויילד מנסה לספק לאנשים חוויה נטולת מניירות” מסכם טל.


סטנד לבירה באוסקר ויילד חולון
סטנד לבירה באוסקר ויילד חולון

ואכן, בשלב זה של הראיון מגיעה אל השולן כוס בירה מיוחדת במינה עם מעמד עץ מהודר “כדי שלא תחמם את הבירה” אומר לנו רן “החום של היד מחמם את הבירה, ועל כן מעמד העץ”.

ואכן ההשקעה ניכרת בהחלט במקום, כולו מעוצב בגימור עץ יוקרתי, החל מהבר, מקומות הישיבה, התאורה, הספות והקירות, הכל בגימור יוקרתי אשר משרה אווירה של חו”ל.

בשלב זה בשיחה רן וטל מכניסים אותנו אל תוך עולמם ונותנים לנו את הפרשנת שלהם לתרבות השתיה ועולם האלכוהול ובדגש על ויסקי על כל מאפייניו, מה שגורם לנו להישאב יותר פנימה ולהתעמק.

אז ספרו קצת על עולם הויסקי, איך אתם רואים אותו?

ויסקי זה עולם שלם, שיש בו המון אהבה, ויסקי זה תרבות. אם אתה שותה למשל וודקה מסויימת, אין בה יותר מידי חוץ מהזיקוק שעושה את ההבדל. וויסקי לעומת זאת זה תלוי בשנות היישון, בלנדד או סינגל, יש טעמים שונים, ארומות שונות, יש מעושנים, יש את סוגי החביות, זה מותאם לכל בן אדם והטעם שלו. בסך הכל אנחנו מחזיקים כאן במקום קרוב למאתיים סוגי ויסקי.

תנו לנו המלצה על ויסקי טוב…

אורי: אני למשל מאוד אוהב את לֳגָבוּלין (ויסקי סינגל מאלט סקוטי מאזור האיים, בעל טעם חזק של כבול).

רן: גלנפידיך 14, מיושן בחביות עץ אלון חדשות שמעולם לא נעשה בהן יישון של משקה אחר.

טל: אני האהבה שלי זה טקילה, גם טקילות זה עולם ומלואו. טקילות זה האלכוהול פרימיות שנמצא בצמיחה הגדולה ביותר כיום בעולם, ישנו מגוון טקילות עצום באפיונים וטעמים שונים. גרתי תקופה במקסיקו, וזה מה שמאפיין את הטעם שלי, בארץ אני שותה דון חוליו אנייחו. פה במקום אנחנו גם מחזיקים בקבוק מסדרת “דון חוליו ריאל” שזה בקבוק שהעלות שלו בסביבות 1000$.

עולם הויסקי באוסקר ויילד חולון
עולם הויסקי באוסקר ויילד חולון

פתחתם את הסניף הראשון בפ”ת ואח”כ הגעתם גם לחולון. למה דווקא חולון מכל הערים?

הקהל החולוני מאוד דומה לקהל של פ”ת, אנחנו לא מאמינים בערים הגדולות, אצלנו זה קהל שנמאס לו להגיע לת”א, לעמוד בפקקים, לחפש חניה וכו’ בשביל לשבת במקום טוב. הקהל החולוני רוצה מקומות טובים בעיר שלו, זה מה שמגיע לו, וזה מה שהבאנו לכאן. זה להרגיש לכמה שעות בחו”ל, בדאבלין, וזה מתחת לבית.

יש כאן ספיישלים?

בכל יום שני יש הופעה חיה של להקות קאברים מאוד איכותיות, רוק, 80s-70s, זה חלק מה-DNA של המקום, אלו ערבים מאוד מיוחדים, יש כאן קהל שהפך להיות קבוע בימי ההופעות, יש הרבה שמחה והרבה גוד ווייבס כאן בימי שני.

happy hour באוסקר ווילד חולון
happy hour באוסקר ווילד חולון

פעם בשנה גם יש לנו כאן את ה- oscar wilde weekend, הסיינט פטריק, יום ההולדת של אוסקר עצמו, יש את פורים, כל אירוע כזה זה הפקה. בסיינט פטריק למשל אנחנו מביאים להקה מאירלנד שמנגנת פה בלייב, מטיסים אותם לכאן מאירלנד להופעה, יחד עם רקדנים איריים.

במסגרת Oscar Wilde Weekend אנחנו מביאים לכאן להקות ואמנים מהשורה הראשונה, כבר הופיעו כאן ירמי קפלן, הג’ירפות ומרסדס בנד. תיקלטו כאן נינט, חמי רודנר ועוד. טל: החלום שלי הוא להביא לכאן את ברי סחרוף, ואני מקווה שזה יקרה השנה.

בפורים כל שנה הבר מתחפש, השנה אנחנו הופכים להיות בר מקסיקני על כל המאפיינים שלו.

אחת לחודש-חודשיים יש כאן במקום סדנאות בירה או וויסקי, מגיעים לכאן מדריכים מקצועיים ומוסמכים מטעם החברות ונותנים הרצאות שמלוות בטעימות של וויסקי, זה יכול להיות טיול בארצות, סוגי סינגל מאלטים, בורבונים ועוד, לכל ערב יש את הקונספט שלו. הכל כמובן משלב טעימות אוכל ונשנושים מהצד.

לסיום יש משהו שתרצו להגיד לגולשים שלנו?

אנחנו רוצים להגיד תודה על החיבוק, רוצים להגיד תודה לקהל החולוני שחיבק אותנו וקיבל אותנו כ”כ יפה בעיר, וזה לא מובן מאליו מבחינתנו. אנחנו נמשיך להשקיע בו, ונמשיך לתת את כל כולנו, ונמשיך להינות יחד עם הקהל החולוני הנהדר.

נכס דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support